י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"הערנות הצילה"

אירוע דרמטי בבני ברק: חייו של בן הששה שבועות ניצלו

חייו של תינוק בן ששה שבועות ניצלו הודות לערנות והמקצועיות של צוות מוקד מכבי בבני ברק

אירוע דרמטי בבני ברק: חייו של בן הששה שבועות ניצלו
תינוק. אילוסטרציה צילום: unsplash

במוקד של מכבי שירותי בריאות בבני ברק מכירים כבר את כל סוגי הפניות שמגיעות. הפניות הרבות, שכולן מתחום הרפואה הראשונה הדחופה, מביאות עמן מקרים קשים הזכורים היטב לצוות שמטפל בהם במסירות. עבודתם היומיומית של הצוות במוקד הוא להציל חיים ולסייע לאנשים בקבלת הטיפול המקצועי ביותר עבורם.

אבל לעיתים נתקל הצוות המיומן במקרים חריגים במיוחד, כמו זה שאירע לפני ימים אחדים. אל מוקד מכבי בבני ברק הגיעה אימא עם ילד כבן שנתיים שנזקק לטיפול רפואי, ובמהלך קבלתו אצל הרופא היא סיפרה לתומה על התינוק שלה, בן ששה שבועות, שממתין בחוץ. לדבריה, הוא מעט השתעל, אך היה בסדר והרגיש טוב. היא בכל זאת שחה על העניין בפני הרופא, שמבחינתו ביקש לראות את התינוק.

בכך, גילה ד"ר אלכס ילק ערנות ופעל באחריות הנדרשת. כבר מהמבט על התינוק, שנראה מתנשם והשתמש בכל שריר עזר אפשרי, הבחין הרופא במצוקה נשימתית חריפה בה היה נתון התינוק הרך. ד"ר ילק הכניס את הפעוט מידית למוקד ובסיוע צוות האחיות המסור – משואה איגרא ושולמית מנשה – החל לטפל בו במהירות וביעילות.

במקביל לטיפול הרפואי הראשוני שניתן לתינוק במוקד ע"י הרופא וצוות האחיות לפתיחת דרכי הנשימה, להקלה על מצוקתו הנשימתית וייצוב מצבו, הוזמנה למקום ניידת טיפול נמרץ שפינתה אותו לביה"ח להמשך הטיפול. בכך, ערנותו של הרופא ומסירותן של האחיות הצילו את חייו של התינוק שרק באגביות נודע על מצוקתו הנשימתית. הפעילות עצמה נעשתה במהירות, ביעילות, במקצועיות וברוגע.  

מנהל מרחב בני ברק, ר' ברוך שטרן: "מדי יום מטפלים רופאי מכבי באנשים רבים, חלקם במצבים קשים לא נעימים. הם עוסקים בהצלת חיים כפשוטו, ולא אחת רואים את זה באופן הכי מוחש שניתן. הערנות של הצוות הרפואי היא חלק מהמחויבות של מכבי כארגון בריאות מוביל לספק את שירותי הבריאות הטובים ביותר, גם כשזה מעבר למה שהם מתבקשים".

מכבי שירותי בריאות תינוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד