י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מבחן משמעותי לקואליציה

הכנסת תבחר נציגים למינוי שופטים ודיינים

בעוד כשבועיים תקיים מליאת הכנסת דיון במהלכו ימונו נציגי הכנסת. לוועדות למינויי שופטים, דיינים וקאדים. בחירתם תהיה חשאים והיא צפויה להוות אתגר לקואליציה החדשה

הכנסת תבחר נציגים למינוי שופטים ודיינים
מליאת הכנסת צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

בעוד שבועיים, ביום רביעי ה-4 באוגוסט, מליאת הכנסת תקיים דיון מיוחד במטרה למנות את נציגי הכנסת לוועדות למינויי שופטים, דיינים וקאדים. ההצבעה תהיה חשאית והיא מאתגרת את הקואליציה.

כך, בוועדה למינוי שופטים סוכם על רוטציה בחלוקת נציגי הכנסת, תחילה יכהן נציג מטעם מפלגת העבודה, ובמחצית הקדנציה ברוטציה בממשלה, תכהן שקד כנציגת הממשלה יחד עם השרה מרב מיכאלי, ונציג מטעם תקווה חדשה יכהן כנציג הכנסת.

בוועדת למינוי הדיינים העסק מורכב יותר, ראשית בקואליציה נכשלו כזכור בשבוע שעבר בהעברת חוק הדיינים שנפל בעקבות טעות אנוש של יו"ר הכנסת מיקי לוי, וכעת ינסו למהר ולחוקק את החוק מחדש.

בקואליציה יאלצו להספיק את הכול תוך לוח זמנים צפוף, שבוע של חקיקה, ויתקלו מול אופוזיציה לוחמנית שתמשיך במדיניות הפיליבסטרים, והגשת אלפי הסתייגויות כדי למשוך את הליך החקירה ולנסות להביך את הקואליציה פעם נוספת.

במסגרת ההסכמים הקואליציוניים סוכם בין סיעות הקואליציה כי שני נציגי הכנסת בוועדה למינוי שופטים יהיו נשים מהקואליציה, זאת כדי להרחיק את החרדים מכניסה כחברים בוועדה הנחשקת ולבסס שליטה של הממשלה.

בכך הקואליציה ניצבת מול אתגר ראשון של הצבעה חשאית של בחירת נציגי הוועדות, כשבסיעות החרדיות מתכננים להגיש מועמדים מטעמם ולנסות לתפור דיל שיביך את הקואליציה ולמנות לפחות נציג אחד מטעמם, אם לא שניים, לוועדה למינוי דיינים.

הוועדה למינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד