י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
זעם רב על ההחלטה

שערוריה: בט"ו באב - קבר רבי יונתן בן עוזיאל ייסגר למתפללים

ראש מועצת מבואות החרמון הודיע על סגירת מתחם קברו של רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה ולא לאפשר את העלייה בט"ו באב. הנימוק ; המבנים במתחם בנויים ללא היתר, בסכנת התמוטטות, ודרכי הגישה אינן בטוחות | "על המדינה לערוך הסדר קבע והתאמה לקיום התפילות במקום"

שערוריה: בט"ו באב - קבר רבי יונתן בן עוזיאל ייסגר למתפללים
דוד כהן

זעם רב בקרב עמך בית ישראל הנוהג שנים רבות לפקוד את ציונו של התנא האלוקי רבי יונתן בן עוזיאל זי"ע בעמוקה שרבים נושעו במקום, לאור הודעתו של ראש מועצת מבואות החרמון, בני בן-מובחר, כי יסגור מתחם הקבר לקראת ט"ו באב, יום המסוגל לשידוכים וזיווגים הגונים ולא לאפשר את העלייה לציון. וזאת בתואנה לסכנה שמאיימת על שלום המתפללים ובכדי למנוע אסון, לאחר האסון הכבד בהר מירון בו קיפדו את חייהם 45 מתפללים.

הנימוק של ראש המועצה לסגירת המתחם הוא כי המבנים במתחם בנויים ללא היתר, בסכנת התמוטטות, ודרכי הגישה אינן בטוחות.

במכתב ששלח שלשום (שני) ראש המועצה, למנהלי המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, לשרת הפנים איילת שקד, לבכירי משטרת ישראל ולגורמים נוספים - הוא טוען כי למרות שלא הוגשה שום בקשה לסידור ענייני הבטיחות במתחם, הוא פנה מיוזמתו לגורמים הרלוונטיים אך לא התקבלה שום תגובה.

לטענתו, המבנים לא חוקיים, החנייה לא מסודרת ודרכי המילוט מפותלים ומסוכנים. במכתב הוא אף פונה למשטרת ישראל לסייע באכיפת הצו.

ח"כ אורי מקלב הגיב להחלטה ואמר: "אי אפשר למנוע באופן שרירותי ולסגור כליל את המקום. אם יש בעיות ניתן למצוא פתרונות. על המדינה לערוך הסדר קבע והתאמה לקיום התפילות במקום. אי אפשר למנוע ולסגור הכל מבלי לתת פתרונות".

יצוין כי גם ביום הילולת התנא בכ"ו סיון לא התאפשרה הגישה לציון מאותן סיבות שאותן נימק ראש המועצה האזורית בן מובחר. כפי שפורסם אז ב'בחדרי חרדים'.

בהודעת המשטרה אז נכתב: "במהלך סוף השבוע הקרוב אמורה היתה להתקיים הילולה באתר קבר רבי יהונתן בן עוזיאל. במטרה לשמור על הציבור, ביטחונו ובטיחותו, הורה ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, בני בן מובחר, על צו סגירה מנהלי לאתר הקבר בעקבות ליקויי בטיחות האוסרים על שימוש במתחם".

לפי הודעת המשטרה שפורסמה באותם ימים: "צו הסגירה שהוטל על המקום כולל את הסעיפים הבאים: סגירת מתחם הקבר כולו למתפללים ומבקרים. סגירת כבישי הגישה השונים למקום (כבישים 90, 8675, 8900) החל מיום חמישי מהשעה 06:00 ועד ליום ראשון בשעה 19:00".

במשטרת ישראל הבהירו כי התנועה במקום תתאפשר לתושבי הישוב עמוקה ולעובדי מתחם "בת יער" ולכוחות הביטחון בלבד. ותיאסר לינה ברדיוס של 800 מ' ממתחם הקבר

בהודעת המשטרה נאמר: "שוטרי משטרת ישראל נערכים באופן מיוחד לקראת סוף השבוע. המשטרה תפרוס מחסומים בכבישי הגישה ולא תאפשר כניסה של כלי רכב. הציבור מתבקש לא להגיע לקבר, ולא לסכן את עצמם ואת יקיריהם ולהישמע להוראות השוטרים".

רבי יונתן בן עוזיאל אסון מירון תשפ"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד