י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תעלומת הגל הרביעי

הסיבה להתאוששות המהירה של החולים הקשים

במערכת הבריאות טוענים בזהירות כי בגל הנוכחי ניתן לראות שמחוסנים שחלו קשה, מתאוששים הרבה יותר מהר מהגל הקודם, דבר שאולי מסביר מדוע מצב התחלואה הקשה נותר יציב

הסיבה להתאוששות המהירה של החולים הקשים
מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

אחד הנושאים שמעסיקים יותר מכל את מערכת הבריאות בגל הנוכחי של התחלואה, הוא תעלומת החולים הקשים. במערכת הבריאות תוהים איך יכול להיות שהגענו כבר ל-1400 מאומתים חדשים ליום, אך עדיין מספר החולים הקשים בבתי החולים ממשיך להיות נמוך ועולה בקושי ולעיתים אף יורד.

במערכת הרפואית טוענים כי בגל הנוכחי ניתן לראות שמחוסנים שמגיעים למחלה קשה - מהר מאוד מתאוששים ומצבם מתייצב, הרבה יותר מהר מהגלים הקודמים של הקורונה. במערכת הבריאות תוהים האם באמת לחיסונים יש קשר להתאוששות המהירה של החולים.

הנתון המעניין הוא שבארבעת הימים האחרונים התווספו בבתי החולים 55 חולים במצב קשה, אך המספר הכולל של החולים הקשים בארבעת הימים האחרונים עלה ב-5 בלבד.

בבית החולים רמב"ם טוענים ל'חדשות 12' כי הם לא רואים שינוי במחלה מגלים קודמים ומבחינתם מדובר באותה מחלה עם אותם התסמינים ואותו זמן התאוששות. מנגד, בבית החולים 'לניאדו' בנתניה טוענים כי הם כן רואים זמן התאוששות קצר יותר לחולים קשה שהתחסנו.

כך או כך הנתונים עדיין סותרים ולא ברורים, אך לפי הנתונים של משרד הבריאות ייתכן מאוד שהחולים המחוסנים הקשים שאושפזו במצב קשה אכן מתאוששים מהר יותר. לפי הנתונים, בגל השלישי משך האשפוז לחולים קשה היה בין 10-12 ימים, ובגל הנוכחי מעט יותר מ-8 ימים, זמן קצר באופן משמעותי.

 

קורונה אשפוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד