י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מכתב חריף

רבנים דת"ל מכריזים: מתנגדים לתוכנית של כהנא

אחרי ששר הדתות הכריז על פתיחת התחרות בשוק הכשרות, מהלך שיחריב את התחום, רבנים בכירים במגזר הדתי-לאומי מפיצים מכתב - בו הם מביעים את התנגדותם לתוכנית: "תכנית השר מנוגדת לדעתנו" | הם הדגישו שיש לקבל את הסכמת הרבנות לכל רפורמה בענייני דת ומדינה

רבנים דת"ל מכריזים: מתנגדים לתוכנית של כהנא
מתן כהנא במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שבמשך יממה לא התייחסו להחרבת עולם הכשרות שמתכנן השר, הערב (רביעי) רבנים במגזר הדתי-לאומי מתייחסים לראשונה לפתיחת שוק הכשרות, עליה הכריז שר הדתות מתן כהנא.

במכתב, הרבנים, 'רבני הארץ הטובה', מדגישים שמלבד שהם מתנגדים לרפורמה, הם זועמים על כך שכהנא עשה את המהלך ולא קיבל אישור מהרבנות הראשית על כך. בנוסף, הם מביעים את זעמם על כך שכהנא לא עדכן אותם בדבר הרפורמה, למרות שנפגש עמם שלשום.

"הרבנות הראשית לישראל הינה הגוף המוסמך היחיד בלבד לנהל את ענייני הדת במדינה", הזכירו הרבנים בפתח מכתבם, שהופץ לתקשורת. "לאור זאת כל שינוי בענייני הדת צריך להיות מתואם ומוסכם עמה".

"נציגי רבני 'תורת הארץ הטובה' נפגשו עם השר, לענייני דת במוצאי תשעה באב. בפגישה הדגישו כבוד הרבנים, בין יתר הנושאים שהועלו כי כל שינוי בענייני דת במדינה מחייב תיאום והסכמה עם הרבנות הראשית", הוסיפו.

הרבנים זעמו: "דובר השר הוציא את דבר הפגישה לתקשורת. יומיים אחר כך (יום ג') יצא השר בתכנית לשינוי סדרי הכשרות שלא בתיאום ואף נוגדת את עמדת הרבנות הראשית. תכנית השר מנוגדת לדעתנו".

"אנו חוזרים ומבהירים כי רק תכנית כשרות וכד' שתעשה על דעת ובהסכמת הרבנות הראשית היא לגיטימית ומתקבלת על עם ישראל", סיכמו הרבנים מהציונות הדתית.

חתומים על המכתב, נשיאות 'רבני תורת הארץ הטובה': הרב חיים דרוקמן, הרב דוב ליאור, הרב יעקב אריאל, חברי מועצת הרבנות הראשית: הרב יעקב שפירא, הרב שמואל אליהו, וכן דוברות 'איחוד הרבנים': הרב איתן אייזמן והרב יוסף ארציאל.

מתן כהנא רבנים דתלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד