י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מצאו את האשמים

קריאות אנטישמיות: "יהודים עומדים מאחורי המגפה"

במחאה נגד חיסונים, צעדו מאות פולנים אנטישמים שצעקו כי הקורונה היא אשמת היהודים "היהודים עומדים מאחורי המגיפה" | שלושה נעצרו

קריאות אנטישמיות: "יהודים עומדים מאחורי המגפה"
צעדת מחאה בפולין צילום: צילום מסך

בהפגנה נגד חיסונים בפולין שהתקיימה ביום שני האחרון, הקריאו המשתתפים סיסמאות גנאי ואנטישמיות כי "יהודים עומדים מאחורי המגפה" ו"יהודים שולטים בעולם". המפגינים התעמתו עם שוטרים, שעצרו שלושה מהם.

בנוסף מפלגת הימין הקיצוני (קונפדרצ'ה) - שהייתה מעורבת גם בהפגנות נגד הגבלות בגלל נגיף הקורונה, שיתפה סרטון של אחד מתומכיה שאמר כי הוא "לא רוצה יהודים" בפולין.

ההפגנה התקיימה בעיר גלוגוב, המונה 70,000 תושבים במערב פולין, אוהדי קבוצת הכדורגל המקומית קיימו ביום ראשון האחרון הפגנות נגד הגבלות וחיסונים. "עצרו את התעמולה של גל רביעי", "עצרו את ההפרדה התברואתית" ו"הפסיקו את כפיית החיסון" היו בין הסיסמאות שהופרחו במפגן המחאה.

"הממשלה, במסווה של 'נגיף קטלני', מציגה תקנות בלתי חוקיות שמטרתן להגביל את החופש שלנו", אמרו המארגנים, הם קראו לאזרחים להצטרף "למאבק למען עתידנו המשותף" נגד "הגלובליסטים".

במחאה אחרת שאל אחד המוחים את הקהל בקריאה במגפון: "אנחנו יודעים מי עומד מאחורי כל מגפה, ומי שולט בעולם, נכון?" בתגובה מישהו צעק "יהודים", והאיש ענה, "כמובן שזה היהודים". הקהל בתגובה שאג יחד: "כל פולני יכול לראות היום שמאחורי 'המגיפה' עומדים היהודים".

למעלה מ-100 איש השתתפו באחת הצעדות, ביניהם היו משפחות עם ילדים, רבים נשאו דגלי פולין לבנים ואדומים או ענדו סמלים פטריוטיים אחרים. חלקם הדליקו לפידים. שלושה גברים עוכבו במהלך האירוע, שניים בגין העלבת שוטרים ואחר שהזיק לניידת משטרה.

אחד ממנהיגי ההפגנה גרז'ורג' בראון, שיש לו היסטוריה ארוכה של קידום תיאוריות קונספירציה אנטישמיות, השווה את עטיית המסכות לאופן שבו הנאצים אילצו את היהודים לענוד טלאי כצעד ראשון בדרך לגטאות ואז למוות.

אנטישמיות בפולין קורונה מתנגדי חיסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד