י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
קידוש השם

בעיצומם של השטפונות בגרמניה: טקס תפילה בלשכת שרת הביטחון

לא שגרתי: בעין סערת השטפונות שפוקדת את גרמניה, קיים רבה של ברלין טקס תפילה מיוחד בלשכתה של שרת הביטחון אנאגרט קרמפ-קרנבאור, שהתרגשה ואמרה: "אספר על כך לחיילים הפועלים לחילוץ תושבים"

בעיצומם של השטפונות בגרמניה: טקס תפילה בלשכת שרת הביטחון
הרב טייכטל בתפילה צילום: הקהילה היהודית בברלין

גרמניה מתמודדת בימים אלו עם אירוע חירום של שטפונות קטלניים. יותר ממאה ושמונים בני אדם נהרגו ואלפים נותרו ללא קורת גג בעקבות השטפונות הכבדים שהציפו את מרכז ומערב גרמניה. המוני בתים נסחפו בשטפונות והנזקים אדירים. ביישובים רבים קרסו רשתות התקשורת, מה שמונע מרבבות לתקשר עם כוחות החילוץ וההצלה באופן רציף.

מעל מאה אלף בתים נותרו ללא אספקת חשמל וכוחות ההצלה והחירום של גרמניה, מוצאים את עצמם במצב מאתגר שלא זכור כמותו במדינה שנים רבות.

בשל מצב החירום, הורתה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לערב מיידית את צבא המדינה. אלפי חיילים יצאו מבסיסיהם לעבר האיזורים המוכים והחלו במלאכת הסיוע והחילוץ.

הרב טייכטל בתפילה.

רבה של ברלין, הרב יהודה טייכטל, הוזמן באופן מיוחד למפגש בלשכתה של שרת הביטחון של המדינה אנאגרט קרמפ-קרנבאור - האחראית הישירה לתפקוד צבא המדינה, שם קיים אירוע תפילה מיוחד לזכותם של כוחות ההצלה. "אנחנו מברכים את הכוחות שיצליחו במשימת הצלת החיים", בירך הרב.

שרת הביטחון התרגשה באופן מיוחד מהתפילה: "בביקור שאקיים היום אצל החיילים הפועלים לחילוץ התושבים, אספר להם על התפילה של הרב", אמרה השרה. "אין לי ספק שהתפילה שלכם תחזק את הביטחון של החיילים".

לאחר התפילה, העניק הרב לשרת הביטחון של גרמניה את הסידור, ממנו נשא את התפילה. השרה הודתה מאוד על אירוע התפילה וביקשה לנצל את ההזדמנות בכדי לבקש להעמיק את הקשר עם הקהילה היהודית ההולכת ומתפתחת.

"מעמד התפילה היה מרגש מאוד", מסכם הרב טייכטל, "לראות את צמרת הביטחון של גרמניה מכבדת תפילה יהודית זה מחזה מעורר ויוצא דופן".

גרמניה יהודה טייכטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד