ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
התושבים הורשו לצאת

אחרי מרדף לילי: נתפסו שני החשודים שחדרו מגבול לבנון לישראל

לא רק רקטות: בהלה ודריכות רבה, הלילה, ביישובים הסמוכים לגבול הצפוני בין לבנון-ישראל | שני חשודים חצו את גדר המערכת הקפיצו את כוחות צה"ל שניהלו אחריהם מרדף | פצצות תאורה נורו לאורך הגבול והתושבים הונחו להישאר בבתים | בשעה האחרונה הם נתפסו והועברו חזרה ללבנון

אחרי מרדף לילי: נתפסו שני החשודים שחדרו מגבול לבנון לישראל
גבול לבנון//אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

שני חשודים שחצו הלילה (בין רביעי לחמישי) את גדר המערכת מלבנון לישראל, גרמו לבהלה רבה באזור מרום הגליל, לאחר שצה"ל עדכן את התושבים כי מתבצע מרדף וכי על התושבים להישאר בבתיהם. לצורך המרדף אחר החשודים נורו פצצות תאורה לאורך הגבול והתושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים. בהמשך הורשו התושבים לצאת מהבתים.

האירוע החריג החל כאשר במהלך הלילה, תצפיות צה"ל זיהו שני חשודים שחצו משטח לבנון לשטח ישראל. "בשעות אלו, כוחות צה״ל מנהלים מרדף אחר שני החשודים ופועלים בכלל האמצעים על מנת לעצור אותם", מסר הלילה דובר צה"ל.

בשל החשש שמדובר באירוע בטחוני, הועלתה רמת הכוננות לאורך הגבול ותושבים בשורה של יישובים בגליל הונחו להישאר בבתיהם. בהמשך הורה צה"ל לתושבים לחזור לשגרה, זאת למרות שהמרדף היה עדיין בעיצומו. יש לציין כי גבול לבנון משמש לא פעם לחציית מבקשי עבודה ממדינות זירות אשר מנסים להסתנן לשטח ישראל.

בשעה האחרונה דיווח צה"ל כי נתפסו שני החשודים שחדרו מלבנון לישראל מדובר בשני מהגרים אפריקאים מבקשי עבודה. על החשודים לא נתפס נשק והם הועברו לחקירת כוחות הביטחון.

מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות צה״ל ביצעו בידוד של מרחב הימצאות החשודים שכולל פריסת כוחות וחסימת צירים. התושבים בשני יישובים סמוכים לאזור המבודד הונחו להישאר בבתיהם. בתום מרדף נרחב עצרו לוחמי צה"ל את שני החשודים שחצו במהלך הלילה משטח לבנון לשטח ישראל. החשודים נעצרו בסמוך לגדר ומתוחקרים כעת בשטח". מיד עם תום חקירתם הוחזרו השניים ללבנון.

כזכור, בלילה שבין שני לשלישי נשמעו התרעות צבע אדום בשורה של יישובים בגליל המערבי בשל רקטות שנורו משטח לבנון. לפי צה"ל, שתי רקטות נורו לשטח ישראל ואחת מהן יורטה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. רקטה נוספת נפלה ככל הנראה בשטח פתוח. לא נמסר על נפגעים או נזק כתוצאה מהירי.

האזעקות נשמעו ביישובים נתיב השיירה, שייח' דנון, חניתה, יערה, כברי, מצובה, עבדון, ראש הנקרה, אדמית ושלומי. בתגובה לירי, כוחות ארטילריים של צה"ל תקפו לפנות בוקר בשטח לבנון. מצה"ל נמסר, כי מדובר "בתגובה לשיגור הרקטות מלבנון לשטח ישראל מוקדם יותר הלילה".

גבול לבנון חדירה צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד