ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
רדיפה אובססיבית

כך מייצרים אייטם: עיתונאי הגיש תלונה נגד יוסי כהן

הדיווח שפורסם השבוע ב'חדשות 13' בעניין תלונה שהוגשה נגד ראש המוסד היוצא, יוסי כהן, על כך שמסר מידע מסווג לדיילת - נוצר לאחר שהעיתונאי אמיר אורן הגיש תלונה בעצמו ולאחר מכן היא הפכה לאייטם חדשותי

כך מייצרים אייטם: עיתונאי הגיש תלונה נגד יוסי כהן
יוסי כהן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הדיווח שפורסם השבוע ב'חדשות 13' בעניין תלונה שהוגשה נגד ראש המוסד היוצא, יוסי כהן, על כך שמסר מידע מסווג לדיילת - נוצר לאחר שהעיתונאי אמיר אורן הגיש תלונה בעצמו ולאחר מכן היא הפכה לאייטם חדשותי. כך דיווח אבישי גרינצייג ב'גלובס'.

"נניח בצד את הסיפור עצמו שפרסם דרוקר, שייתכן שהוא נכון, חמור ומצדיק בדיקה", מסביר גרינצייג. "מהי אותה תלונה ומי הגיש אותה? בדיקת 'גלובס' מעלה כי מדובר בתלונה של העיתונאי אמיר אורן, שבכובע אחד מפרסם טור על כהן ובכובעו השני מגיש תלונה שהופכת בעצמה לכתבה עיתונאית".

גרינצייג מפרט את הבעייתיות של הדיווח: אורן פרסם במגזין 'ליברל' בתחילת יולי טור ארוך וביקורתי מאוד בנוגע להתנהלות ראש המוסד היוצא. באמצע הטור רומז אורן בנוגע לפרשה עלומה אך לא פירט אודותיה. "אבל מי ימשמע את ראש המוסד, כשהתנהגותו האישית בעייתית, פוגעת באזרח ישראלי ואף גורמת לנפגע - לדברי הבקיאים בפרשה בעולמות המודיעין והחוק - להאמין שהמוסד הכל־יכול מסוגל להתנכל לפרנסתו בארץ ולחייו בחו"ל?", כתב אורן.

"מה שמנע עד כה חשיפה פומבית ושערורייה ציבורית נובע בעיקר מצנעת הפרט של הנפגעים. השיקולים מובנים, אך מועד תפוגתם מתקרב. כהן, לראשונה ללא הגנה של פוליטיקאים וחסות של מילצ'נים ופאקרים, יעמוד לגורלו, כשהפעם לשון הפיפיות שלו מאיימת לפנות נגדו", ציין בסוף הטור.

לאחר שגם הציבור הרחב וגם מערכת אכיפת החוק לא ראו עניין בפרסום זה, אורן שלח פניה שהיא על התפר בין תלונה לבין שאילתה עיתונאית בעניין סיפור הדיילת לגורם בכיר בפרקליטות. הבכיר הבהיר לאורן כי הוא מוזמן לפנות בדרכים המקובלות באמצעות תלונה רשמית למשטרה או לפרקליטות.

מכאן התגלגל הסיפור לרביב דרוקר, שחשף את הפרשה כלשעצמה ואת סיפור הדיילת, יחד עם דיווח על אותה תלונה שנבדקת על ידי היועמ"ש.

דרוקר הגיב כי לא ידע שאורן הוא שהגיש את התלונה, והוא בעצמו ערך תחקיר על פרשת הדיילת: "זו פעם ראשונה שאני שומע שהוא פרסם משהו ובטח שלא ידעתי שהוא הגיש את התלונה, אם בכלל הוא זה שהגיש את התלונה. ללא קשר, אני עורך תחקיר עצמאי בנושא, שהוא הרבה יותר נרחב ממה שפרסמתי. במהלך ביצוע התחקיר התברר לי שהוגשה תלונה כזאת ושהיועץ המשפטי ביקש את התייחסות דרגי המקצוע, אז פרסמתי את זה".

דרוקר הבהיר: "לא היינו מפרסמים את קיום התלונה אם לא היה לנו תחקיר משלנו שמאשר את הפרטים הבאים: 1. יש דיילת. 2. יש 'קשר קרוב' בן שנתיים וחצי לפחות. 3. הועברו פרטים רבים בניגוד לכללי ביטחון מידע בסיסיים, חלקם לכאורה מאוד בעייתיים. מאחורי העובדות הללו אני עומד עצמאית ללא קשר לתלונה וזה נאמר בדיווח הראשוני. עם תלונה או בלעדיה".

אמיר אורן מסר בתגובה: "ראה נא ההתייחסויות לכהן והתנהגותו בגליון האחרון של הירחון 'ליברל'. כרגע מוקדם מדי להוסיף לכך. המשך יבוא".

ממשרד המשפטים נמסר: "אין תגובה".

כזכור, השבוע פרסם רביב דרוקר ב'חדשות 13' כי מתלונה שהועברה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולמשרד המשפטים עולה כי ראש המוסד היוצא, יוסי כהן, מסר מידע, שאסור בפרסום, לדיילת שאיתה היה בקשר קרוב בשנתיים האחרונות לכהונתו.

על פי התלונה, ראש המוסד היוצא פגע, באמצעות המידע שמסר, בכללי ביטחון המידע וחשף את האישה בפני מידע מסווג, שחלקו אף עלול לסכן אותו באופן אישי.

על פי הדיווח של דרוקר, דרגים בכירים במוסד אף ידעו על הפרשה כבר בזמן אמת. וכעת בוחנים בפרקליטות האם מדובר בעבירת משמעתית-מוסרית בלבד או האם מדובר בעבירה פלילית.

ראש המוסד היוצא יוסי כהן מסר בתגובה: "לא עברתי שום עבירות של ביטחון מידע, אין שום דיילת ושום קשר קרוב. היועץ המשפטי לממשלה לא פנה אליי לגבי תלונה כלשהי".

רביב דרוקר יוסי כהן מידע מסווג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד