י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מה בפועל?

63% מהציבור תומכים בכל סוגי הנישואים

על פי נתוני סקר חדש, 51% מהאוכלוסייה הישראלית היו בוחרים בנישואים אורתודוקסיים, במידה והייתה "חופש נישואים" במדינה, אך חלקם תומכים בכך שהמדינה תכיר בכל סוגי הנישואים

63% מהציבור תומכים בכל סוגי הנישואים
חתן וכלה צילום: unsplash

51% מהאוכלוסייה הישראלית היו בוחרים בנישואים אורתודוקסיים, במידה והייתה "חופש נישואים" במדינה, אך חלקם תומכים בכך שהמדינה תכיר בכל סוגי הנישואים. כך עולה מסקר שערך מכון סמית עבור עמותת חדו"ש ושפורסם ב'מעריב'.

על פי נתוני הסקר, 63% מהציבור היהודי בארץ, יותר מה-51%, תומכים בכך שישראל תכיר בכל סוגי הנישואים, כולל אזרחיים, קונסרבטיביים ורפורמיים. בקרב הציבור החילוני עומד שיעור התמיכה על 90%.

עוד עולה מהסקר, כי לתמיכה בחופש הבחירה בנישואים, שותפים רוב מצביעי מפלגות הקואליציה: 92% ממצביעי יש עתיד, 97% ממצביעי העבודה, 80% ממצביעי כחול לבן, 100% ממצביעי מרצ, 92% ממצביעי תקווה חדשה, 97% ממצביעי ישראל ביתנו ו־51% ממצביעי ימינה.

שאלה נוספת שנשאלה בסקר ביקשה לדעת באיזו מסגרת הישראלים היו בוחרים להינשא אם היה חופש נישואים. על פי ממצאי הסקר, רק 51% מהציבור היה בוחרים בנישואים אורתודוקסיים, 27% היו בוחרים בנישואים אזרחיים, 12% בנישואים רפורמים או קונסרבטיביים ו־10% השיבו כי לא היו בוחרים למסד את זוגיותם באופן רשמי. רק 16% מהציבור היהודי החילוני היו בוחרים באופן וולונטרי להינשא בנישואים אורתודוקסיים, וכמחצית מהציבור החילוני היו בוחרים בנישואים אזרחיים. בעוד 56% מהגברים מעדיפים נישואים אורתודוקסיים, רק 48% מהנשים רוצות בכך.

יצוין כי שרת הפנים איילת שקד מסרבת לבטל את הוראתו של שר הפנים לשעבר אריה דרעי לרשות האוכלוסין, שלא לרשום נישואים אלה.

נישואים סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד