י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
דורשים מים

המחאה באיראן נמשכת: שבעה מפגינים נהרגו

המחאה באיראן נמשכת, כוחות המשטר יורים אש חיה והרגו שבעה מפגינים במחאה על מחסור במים | מפגינים רבים נפצעו ומספר לא ידוע עוכבו | משטר דיקטטורי

המחאה באיראן נמשכת: שבעה מפגינים נהרגו
המחאה באיראן צילום: צילום מסך

המחאה באיראן נמשכה בכמה ערים במחוז חוז'סטאן באיראן כבר לילה שביעי, אנשים שנמצאים במרחק מאות קילומטרים במחוז אספהאן יצאו לתמוך במפגינים במחוז חוז'סטאן.

בתיעודים מפגינים באספהאן, נראים צועקים, "ח'וזסטאן אנו תומכים בך", ו"אני אהרוג את אלה שהורגים את אחי". רכב אחד שהביא את כוחות המשטר למקום ההפגנות נפגע על ידי מפגינים.

כוחות המשטר פתחו באש לעבר מפגינים בערים שונות והרגו שבעה בני אדם במהלך הפגנות בח'וזסטאן מאז 15 ביולי. מפגינים רבים נפצעו ומספר לא ידוע עוכבו.

הממשלה העבירה מספר רב של כוחות משטרה עם ציוד, חלקם על ידי מטוסי נוסעים, כדי לעצור את ההפגנות. עד כה, הדיווחים טוענים כי שני אנשי משטר נהרגו גם הם במחוז חוז'סטאן.

ההפגנות החלו לאחר שבועות של מחסור במים, אך מצב הרוח השתנה במהירות עם הפגנות נגד הרפובליקה האסלאמית ומנהיגתה העליון עלי חמינאי, שאחראי בסופו של דבר לבעיות הכלכליות והחברתיות באיראן.

ח'וזסטן מייצרת את מרבית הנפט האיראני, אך היעדר שירותים ממשלתיים תקינים, תשתיות גרועות ותעסוקה ירודה הכעיסו את התושבים המקומיים.

בדיווחים שהתקבלו מתושבים, עולה, כי האינטרנט נפל בחוז'סטן כדי למנוע הפצת חדשות, והתובע המחוזי איים על מפגינים עם השלכות אם ימשיכו בהפגנות. התובע אמר כי "יצירת חוסר ביטחון וחוסר יציבות וסדר ציבורי תטופל בכל הכוח בשם החוק".

קבוצות של עובדים עצמאיים ואיגודי מורים פרסמו ביום חמישי הצהרות לתמיכה במפגינים. ההצהרה האחרונה הגיעה מאיגוד הסופרים האיראני, קבוצה יוקרתית שנאסרה על ידי הממשלה.

בהצהרה נאמר כי מחסור במים בחוז'סטאן, שהיה מקור הלחם של איראן לפני זמן לא רב, מראה על שחיתותה ואכזריותה של האליטה השלטת בארבעים השנים האחרונות. ההודעה הוסיפה כי ההעם, ללא תלות בקבוצות פוליטיות כלשהן, דורש את זכויותיו ואף אחד אינו רשאי לענות על מחאתם בכדורים של אש חיה.

איראן מחאה מפגינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד