י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לומדים את הזן החדש

לקראת קבינט הקורונה: ההמלצה שתעלה והדרישה שירדה מהפרק

אחרי יותר משבוע שלא התכנס ועל רקע העלייה הניכרת בתחלואה - יתכנס היום בצהריים קבינט הקורונה לדון בצעדים הבאים במאבק במגיפה. לקראת הדיון משרד הבריאות חזר בו מהדרישה להטיל חובת בידוד על כל השבים מחו"ל | מנגד, ימליץ המשרד לאסור השתתפות ילדים בחתונות

לקראת קבינט הקורונה: ההמלצה שתעלה והדרישה שירדה מהפרק
נחמן אש צילום: פלאש 90

משרד הבריאות צפוי להמליץ לקבינט הקורונה, לאסור לחלוטין כניסה של ילדים בני פחות מ-12 לחתונות ולאירועים המתקיימים בחסות 'התו השמח'. בכלל זה כל אירוע ובו יותר מ-100 משתתפים, שמוגש בו מזון לציבור האורחים. מנגד, משרד הבריאות חזר בו מהדרישה להטיל חובת בידוד על כל השבים מחו"ל, בשל התנגדות הדרג הפוליטי.

הסיבה להמלצה של משרד הבריאות היא העובדה שילדים עד גיל 12 אינם יכולים להתחסן, ובשלב זה המערכת אינה מסוגלת לעמוד בעומס הבדיקות, ולכן מבקש המשרד להימנע מהפעלת לחץ של ילדים הנבדקים לקורונה לפני שמחה משפחתית או לפני ביקור במקום הפועל לפי 'התו השמח'. לא ברור אם ההמלצה אכן תתקבל על ידי הממשלה וקבינט הקורונה, אבל בכירים במשרד הבריאות אמרו אתמול כי בכל מקרה מדובר בתקנה זמנית, שתבוטל בעוד חודשים אחדים, כשמערך הבדיקות יגיע לתפוקה מלאה ויוכל לעמוד בלחץ.

כמו כן לא ברור בשלב זה מה בכוונת משרד הבריאות לעשות עם ילדים המוגדרים כמחלימים מקורונה, שלכאורה אינם זקוקים לבדיקה כדי להשתתף באירוע המתקיים על פי 'התו השמח'.

כאמור, אחרי יותר משבוע שלא התכנס ועל רקע העלייה הניכרת בתחלואה - יתכנס היום בצהריים קבינט הקורונה לדון בצעדים הבאים במאבק במגיפה. לקראת הדיון משרד הבריאות חזר בו מהדרישה להטיל חובת בידוד על כל השבים מחו"ל, בשל התנגדות הדרג הפוליטי.

נתוני התחלואה ממשיכים להדאיג. אתמול נרשמו 1,410 נדבקים חדשים, מה שמביא את מספר המאומתים הפעילים ל-9,134. מספר החולים שבמצב קשה מגיע ל-68, ומתוכם 18 במצב קריטי, ו-12 מהם מונשמים. שיעור הבדיקות החיוביות הגיע ל-1,76 %. בנתונים אלה יש גם נקודת אור, מספר המאומתים ממשיך לעלות, אבל מספר החולים שבמצב קשה כמעט סטטי. כך מדווח הבוקר אליאב בטיטו בעיתון 'מעריב'.

בדיון היום תובא בפני הקבינט תוכנית פעולה סדורה ומקיפה, שתנסה לתת מענה להתפרצות זן דלתא בישראל. התוכנית כוללת את אישור מתווה התו הירוק לאירועים במקומות סגורים שבהם יש יותר מ-100 משתתפים ולהתקהלויות, וכן מתווה נתב"ג, שמטרתו לפתור את סוגיית הכניסה והיציאה מהארץ. בין היתר, צפויה לגדול רשימת המדינות האדומות ותוסדר סוגיית הבידוד גם למחוסנים השבים ארצה. לא צפויות הגבלות על אירועים לילדים מתחת לגיל 12.

אתמול דווח גם כי בדיקה שנעשתה עד כה מעלה כי החולים הקשים בגל ההדבקה הנוכחי, מחלימים מהר יותר מהחולים הקשים בגלים הקודמים, כך לפי המידע הסטטיסטי שנאסף עד כה.

מדובר במידע חיובי מאוד, המצטרף לכך שהחיסון לקורונה יעיל מאוד במניעת רוב מקרי התחלואה הקשה, וכשהמקרים הללו ברובם מסתיימים מהר יותר בהחלמתו של החולה, המשמעות היא שמערכת הבריאות בישראל רחוקה מרחק רב מהגעה לעומס במחלקות הקורונה, כך שהדבר נותן מרווח נשימה משמעותי לממשלה ולציבור בישראל.

קבינט הקורונה משרד הבריאות בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד