י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חוטף ביקורת קשה

הרב מלמד: 'הרפורמים יכולים להתפלל בכותל'

לאחר שלפני כשנה הותקף על ידי בכירי הרבנים בציונות הדתית, הרב אליעזר מלמד מפרסם מאמר, בו הוא מביע את תמיכתו בתפילת הרפורמים בכותל הדרומי: "הציבור הדתי והחרדי אינם צריכים להצטער" | בנוסף, הוא קורא להרחיב את מקומם במידה ויתרחבו

הרב מלמד: 'הרפורמים יכולים להתפלל בכותל'
הרב אליעזר מלמד צילום: נועם רבקין פנטון - פלאש 90

ימים ספורים לאחר שארגונים חרד"לים השתלטו על רחבת הכותל הדרומי בתשעה באב, היום (חמישי) הרב אליעזר מלמד מסכים שיש לתת לרפורמים מקום להתפלל בכותל במערבי.

הרב מלמד פרסם מאמר ב'ערוץ 7', בו הוא מביע את תמיכתו בתפילת רפורמים בכותל הדרומי, 'כותל ישראל', למרות שזו תפילה מעורבת וכמעט רוב רבני המגזר הדתי-לאומי מתנגדים לכך. הוא קורא לציונות הדתית ולחרדים לא להצטער מכך שהרפורמים מתפללים בכותל.

ראש ישיבת 'מרכז הרב' תוקף בחריפות: "מפגש איתם בא מגאווה"

הרב מלמד: לא אתמודד על תפקיד הרב הראשי

"לא ברור לי מה בדיוק אירע בליל תשעה באב ב'עזרת ישראל' שבכותל המערבי", התייחס למהומות בתשעה באב. "על כן בלא להאשים אף צד, אעסוק במה שראוי להיות, כדי להגדיל את השלום בין כל בני ישראל וכדי שכל ישראל יהיו קשורים ככל היותר להר הבית".

הרב מלמד המשיך: "מכיוון שישנם יהודים רבים שמזדהים עם התנועה הקונסרבטיבית והרפורמית, ועל פי הערכים המנחים אותם תיקנו לעצמם תפילות משותפות לגברים ונשים בנוסח".

"נכון לקבוע שב'עזרת ישראל' יוכלו לקיים את תפילותיהם בכבוד הראוי. ואם יתרבו הבאים להתפלל תחת הנהגתם, יגדילו וירחיבו למענם את 'עזרת ישראל' ככל הנצרך", הוסיף.

"ובני הציבור הדתי והחרדי ששומרים על ההלכה והמנהג אינם צריכים להצטער מכך שבני התנועות הללו מגיעים לכותל", קרא הרב מלמד, "אלא לשמוח על כך שעוד אחים יהודים קשורים למקום המקדש ועוד אחים רוצים להתפלל לאבינו שבשמיים".

"ולהביט בעין טובה על כך שלמרות שאנו חולקים על מה ששינו מההלכה אנו יודעים לכבד ולהעריך את כל הדברים הטובים שבהם. גדול קידוש השם מחילול השם.

לאחר פרסום המאמר, גורם חרדי תקף את הרב מלמד: "לאחר שהותקף לפני כשנה ע"י הרבנים החרד"לים וע"י הרבנים הראשיים, הבוקר ה' אליעזר מלמד התומך בבנט, פותח את המירוץ לרבנות הראשית במאמר בעד תפילת רפורמים בכותל בבטאונו 'בשבע'".

הרב אליעזר מלמד הר הבית רפורמים בכותל חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד