י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החרם שעורר סערה

לא את טובת הפלסטינים מחפשים בבן & ג'ריס // דעה

החרמת חברת הגלידה ביהודה ושומרון אינה נובעת מאכפתיות לפלסטינים ובן & ג'ריס ממש לא הראשונים • תנועות השמאל הפרוגרסיבית עומדות מאחורי המהלך המביש כנגד ישראל

לא את טובת הפלסטינים מחפשים בבן & ג'ריס // דעה
בן אנד ג'ריס צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

"חברת בן & ג'ריס תפסיק במכירות הגלידות בשטח הפלסטיני הכבוש". כך נכתב בהחלטה של החברה העולמית שפורסמה ביום שני (19.7) ברשתות החברתיות ובדף הבית של החברה.

משמעות ההצהרה היא שחברת בן & ג'ריס תפסיק את מכירת הגלידה ביהודה ושומרון וזאת לא כפי שרצתה החברה מלכתחילה. תחילה פרסמה החברה כי תחרים את מדינת ישראל כולה, אך חברת יוניליוור לה שייכת בן & ג'ריס לא הסכימה למהלך זה והחליטה להחרים את יהודה ושומרון בלבד.

תוך זמן קצר הרשת געשה מאנשים שהתלהמו על ההחלטה הבזויה של חברת הגלידות להפסיק את מכירת הגלידה ביהודה ושומרון, או כפי שהם מכנים זאת; להפסיק את מכירת הגלידה 'בשטחים הכבושים'.

מייד קם ויכוח המתחלק לשני צדדים; צד אחד אומר כי יש להחרים את גלידות בן & ג'ריס בישראל בכדי לא לחזק את החברה שמחרימה את ישראל. וצד אחר אומר להפך, יש לחזק את בן & ג'ריס ישראל מאחר ומדובר בזכיינית אשר קיבלה את אישור מהחברה לייצר את הגלידות ולהשתמש בשמם ואף בן & ג'ריס ישראל מתנגדים להחלטת החברה העולמית ומנסים לפעול לביטולה.

בוויכוח הנ"ל לקחו חלק חברי כנסת ואושיות רשת למיניהם והביעו את עמדתם. אך לא על זה רציתי לדבר. רציתי לדבר על הצביעות הפרוגרסיבית שמשתוללת בחברת בן & ג'ריס. אבל לא רק, בשנים האחרונות הודיעו עשרות חברות ברחבי העולם כי יחרימו את ישראל השוכנת על אדמות 'השטחים הכבושים' מאחר והם שוללים את קיומה של מדינת ישראל ובטח ובטח שכמדינת העם היהודי.

אותה חברה שמחרימה את ישראל תמשיך למכור גלידות בסין. אותה חברה שמחרימה את ישראל בטענה כי ישראל קמה על 'אדמות כבושות' תמשיך למכור גלידות לסין הקומוניסטית שמבצעת על פי פרסומים בתקשורת העולמית רצח עם כלפי האויגורים והספיקה אף לכלוא מיליונים מהם במחנות עבודה כפי שדווח באו"ם ב-2018.

ההתעסקות סביב ישראל נובעת מאנטישמיות. אותה אנטישמיות של ה-B.D.S שדואגת שכל מוצר ישראלי שמיוצר ביהודה ושומרון יסומן בעולם כמוצר המיוצר בשטחים הכבושים. אותה אנטישמיות שהולידה את מלחמת העצמאות מיד לאחר תכנית החלוקה שתקבלה בעצרת האו"ם בשנת 1948.

השמאל הפרוגרסיבי המחלק את העולם לשניים, מחלקת את העולם למדכאים ומדוכאים. מדינת ישראל היא מדינתו של העם היהודי ועל פי כן, לשיטתם; מדינת ישראל מדכאת את העם הפלסטיני ולפיכך יש לתמוך בפלסטינים המדוכאים במאבק נגד ישראל. אותם התנועות הקוראות להחרים את ישראל מתעלמות באופן מוחלט מפשעי האנושות שמבצעות ובוצעו בסוריה, עירק, אפגניסטן, צ'יצ'יניה ובקוסובו. אף אחד בחברה לא חשב להחרים את רוסיה שכובשת חלקים מאוקראינה, ואת טורקיה שכובשת חלקים מקפריסין, שלא לדבר על מעשיו של ארדואן בכורדים.

לשמאל הפרוגרסיבי לא באמת אכפת מזכויות אדם בעולם, לא מעניין אותם שבכל יום נרצחים אלפי אנשים תחת משטרו האכזרי של אסד, לא מעניין אותם התעלמותם של מיליוני אזרחים ע"י סין. דבר אחד מניע את השמאל הפרוגרסיבי והוא השנאה לישראל.

בן & ג'ריס חרם BDS

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד