י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בזכות האמונה בוודאי יגיעו

הסיפור המפעים על ברסלב שסיפר הגאב"ד לרבי מויז'ניץ

גאב"ד מנצ'סטר סיפר לאדמו"ר מויז'ניץ עת ביקר במעונו בשבוע האחרון, על הקשיים של חסידי ברסלב להגיע לציון באומן וכיצד צלחו את הקשיים בזכות האמונה. 'בחדרי חרדים' מביא את הסיפור המתפרסם לראשונה בגיליון הפופולארי 'פונעם רבינס הויף'

הסיפור המפעים על ברסלב שסיפר הגאב"ד לרבי מויז'ניץ
הרבי מויז'ניץ עם גאב"ד מנצ'סטר צילום: דודי רובין

בצל חוסר הוודאות סביב נסיעת רבבות חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה תשפ"ב, מתפרסם השבוע לראשונה סיפור שנותן אור, ואמונה לחסידי ברסלב המשתוקקים להסתופף סמוך ונראה לציונו של רבי נחמן מברסלב זיע"א באומן. 

הסיפור אירע לפני חמישים שנה והוא מתפרסם השבוע בגליון 'פונעם רבינס הויף', קובץ פופולארי שמגיע לאלפי חסידי ויז'ניץ, ובו מובאים מדי שבת בשבתו שיחות ומאמרי קודש מהאדמו"ר מויז'ניץ, לצד הנהגות ותמלילי ביקורי הרבנים וגדולי ישראל אצל הרבי. 

בשבוע שעבר בעת ביקורו של האדמו"ר מויז'ניץ במצ'נסטר, הגיע הרבי לביקור בביתו של המרא דאתרא החדש שעלה זה עתה לכהן בכס הנהגת רבנות העיר - הגה"צ רבי חיים שרגא פייביל שנייבלג, שם נסובה השיחה סביב ענייני אמונה וביטחון ואז סיפר הגאב"ד החדש סיפור מפעים.

לפני למעלה מחמישים שנה היה קשה ליהודים חסידי ברסלב להגיע לאומן לפקוד קברו של רבי נחמן  מברסלב זצ"ל, ולאו דווקא בראש השנה אלא בכל ימות השנה. ואז שלושה מחשובי העדה שמו פעמיהם לארה"ב לנסות לדבר עם ראשי הרשויות שיפעילו את כוחם וישפיעו על ממשלת רוסיה הקומוניסטית לאשר כניסת חסידי ברסלב לאומן לתפילה בלבד.

בהיותם בארה"ב נכנסו אל פוסק הדור הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל ואמרו שמקובל בידם מרבי נחמן מברסלב שרב שעוסק במתן תשובות בעולם הזה יש לו כח לפסוק בעלמא דקשוט, וביקשו שרבי משה יפסוק שאפשר להיכנס לאומן. רבי משה לא ענה להם דבר, כאשר יצאו מחדרו קרא להם ושאלם, האם אתם מאמינים בדברי הרבי? המשלחת ענו שכן, אמר להם רבי משה: אם כן בזכות האמונה בדברי הרבי תהיו באומן, וכך באמת היה. 

האדמו"ר מויז'ניץ ששמע את הסיפור לראשונה הגיב: והלא זה דבר פשוט, 'אמונה' כידוע זה 'המשכה' בכל אמונה מושכים את הישועה. והמשיך הרבי וסיפר על זקנו הרבי בעל ה'אמרי ברוך' מויז'ניץ זי"ע שמסופר שהאציל מברכתו לאישה שתזכה להיפקד בזש"ק, ובצאתה מביתו הלכה לקנות כל צרכי התינוק, מתוך אמונה פשוטה ותמימה בברכת הרבי, כאשר נפקדה בזש"ק נענה ה'אמרי ברוך' כי האשה זכתה להמשיך הברכה מכוח האמונה החזקה. 

הרבי מויז'ניץ סיים: "יעזור השי"ת שיהיו ישועות ורפואות לכלל ישראל, ויהיה לנו דעה ובינה להבין ולהשכיל בישועות השם מתוך אמונה פשוטה, ובזה אמרתי לפרש 'פשוטה' מלשון 'פשט העני' היינו שאמונה פשוטה יש לה המשכה".

הרבי מויז'ניץ הרב שנייבלג מנצ'סטר אומן חסידי ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד