י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לייבל'ה פותח את בין הזמנים

מהכותל ועד אוסטריה: כל מה שקרה השבוע

והשבוע בלייבל'ה: המנכ"ל לשעבר של יתד שחזר לפרסם בעיתון, מי הם המקוננים בכותל המערבי בליל ט' באב? היכן שוואקי התפלל מנחה? השדר החילוני הוותיק שהגיע לרכוש סלטים בשכונה החרדית; וגדול הזמר החסידי שהגיע להפתיע באירוע בחולון 

מהכותל ועד אוסטריה: כל מה שקרה השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

צום ט' באב עבר על לייבל'ה בקושי רב. הוא חשב שנדבק בווריאנט הדלתא, אך גילה לבסוף שאכן היו לו את כל התסמינים. בבדיקת הקורונה שעשה לעומת זאת, הוא יצא שלילי לחלוטין.

לייבל'ה כדרכם של בחירי עולם הישיבות חשב שבט' באב אחר חצות הוא יוכל לתכנן את הטיולים של בין הזמנים, אך יצא והוא היה מרותק למיטה ולא יכול היה אפילו לשבור את הצום. לייבל'ה שמח לבשר כי לאחר כניסת ה'תו השמח' והסמיילי העצוב, כבר בתחילת השבוע הבא יצא לייבל'ה למנוחה השנתית בצימרים של דישון למען הילדים.

במהלך צום ט' באב קיבל לייבל'ה כל מיני תיעודים של אנשים מקוננים על חורבן הבית, ביניהם של השדרן מנחם טוקר שנצפה מקונן על החורבן בחופשה במיאמי, לא לפני שדאג לספר לכולם כי סידר לכפלין המפיק את החתונה בהשתתפות כוכבי האינסטגרם.

בקריאת מגילת 'איכה' בכותל המערבי ראה לייבל'ה את המגיש של 'חדשות 12' עופר חדד, יחד עם הצלם שלומי כהן, מקוננים על חורבן הבית וניכר צער החורבן על פניהם.

לאחר מכן ראה לייבל'ה זיץ רציני על רצפת הכותל שכלל את כל ענייני חורבן הבית בראשות העיתונאי ישכר זלמנוביץ יחד עם הטיקטוקיסט מוישי ריינר מערוץ כנסת ומלך זילברשלג. זלמנוביץ סיפר על חורבן חסידות צאנז ותקומתה, המסובים היו בהלם מהידע.

גם השדרן דוד חכם, שיאן בדיקות הקורונה במגזר החרדי שחזר מחופשה, הציג תמונה מרגשת מהבכי על חורבן הבית בליל ט' באב. 

לייבל'ה שמקפיד כל שלושת השבועות שלא לחדש דברים חדשים כלל, שמח מאוד לפתוח את עיתון 'יתד נאמן' של יום שלישי היוצא חינם מיד לאחר תשעה באב, ולראות שבתקופת בין המצרים נולד בעיריית ירושלים תיק חדש, הלא הוא, "תיק משאבי קהילה" עבור חבר מועצת העיר הנמרץ נני גרוסבוים מדגל התורה.

הרקע לכך, נודע ללייבל'ה, כניסת חבר המועצה החב"די יעקב הלפרין לשמש כחבר מועצת במקום יוסי דייטש, שהמינוי דרש גם נתינת תיק הרווחה שהחזיק גרוסבוים להלפרין, מה שיצר את התיק חדש לגרוסבוים. לייבל'ה לא דואג והוא יודע שבקדנציה הבאה בטוח דגל ואגודה יריבו ביניהם מי יקבל את התיק שהומצא עכשיו.

אפרופו קריאת 'יתד נאמן', לייבל'ה הופתע לראות בעמוד האחרון של העיתון מודעה תמימה של קייטרינג 'ביכורים' שמשווק אוכל לנופשי הצפון. לייבל'ה גירד בפדחתו המתפתחת ונזכר כי הקייטרינג הוא בבעלות יעקב לבין המנכ"ל לשעבר של היומון הדגלאי ולשעבר גם בעיתון הפלג הירושלמי הפלס, האם ימים חדשים באו לכאן? יהיה מעניין מאוד לעקוב.

ובעיירה הציורית סן אנטון שבאוסטריה, פגש לייבל'ה את רבה של שכונת הר נוף, הגאון רבי יהודה ברייטקופף וסגן ראש העיר ירושלים ישראל קלרמן בסוד שיח ודברי תורה לאחר תפילת שחרית, עם האדמו"ר מסאדיגורה, שהגיע למנוחה במקום לאחר שבשנים עברו היה נופש עם אביו הרבי זצ"ל בשווייץ ובימים הקרובים ימלאו שנה להסתלקותו.

את הרה"ח ר' צבי הרשל הכהן כץ משב"ק האדמו"ר מויזנ'יץ ראה לייבל'ה בקניות לכבוד שבת קודש בעיירת הנופש דאבוס שבשווייץ.

את אמן הרגש מוטי שטיינמץ ראה לייבל'ה ברחובות לונדון לשם נסע לסבב חתונות. כל המעריצים מאנגליה יצאו לרחובות לקבל את פניו ולזכות לסלפי.

ולפני שנסע ללונדון פגש לייבל'ה את שטיינמץ בכותל המערבי לשם הגיע להעתיר בתפילה ובתחנונים להצלחת הנסיעה.

ואילו הזמר יעקב שוואקי שהגיע לארץ לסבב הופעות, נצפה מתפלל תפילת מנחה חרישית בחולון שם הופיע ביום רביעי. לייבל'ה יודע כי מדובר בתמונה חזקה של שוואקי לאחר חשיפת הטלית עם השם שהאמרגן איציק דניאל לא כל כך אהב.  

שר השמחה עמי מימון כבש בבין הזמנים את בריכת אליצור עם שלום הברסלבר שם דנו על הנסיעה הקרובה לאומן בראש השנה. 

ואותו מימון נצפה בסיור בין הזמנים עם הרב בנימין חותא במיני ישראל. 

ביום שישי שעבר לפני ט' באב עבר לייבל'ה ברמת אשכול שם ראה את השדרן הוותיק אריה גולן מתכונן לצום בסלטי פינתי.

לאחר ט' באב, לייבל'ה הרגיש יותר טוב ונסע לימית 2000 בחולון, שם התכנסו אלפי ילדים מיוחדים של 'בלב אחד'. מאחורי הקלעים ראה את מנחה האירוע הענק אשר גרייבר מצלם לסטורי שניה לפני הפתעת הערב בהגיע גדול הזמר החסידי אברהם פריד למקום.

את הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו ראה לייבל'ה מאחורי הבמה, עם איש העסקים נתי פרץ והתורם מדובאי נאום כהן.

ליפא שמלצר שגם הגיע למופע, נצפה כמה שעות קודם לכן ברחובות בני ברק עם הצלם החרדי שוקי לרר שלקח אותו טרמפ בקלנועית לאחר הביקור אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

את עורך 'המבשר תורני' אלחנן קלאר ראה לייבל'ה יחד עם הידוען מרדכי חסידים שהניף את האצבע כפי המסורת, אך הפעם הוא גם לא ערך את התמונה עם כל הצבעים המיוחדים והפילטרים שהוא נוהג להוסיף.

השבוע הגיע לייבל'ה לרמה ג' בבית שמש למעמד חנוכת המשרדים החדשים והמפוארים של משרד יועץ המס הבכיר דב מאיר אולמן.

המשרד המפואר שמכיל את אלפי הלקוחות הפך לשם דבר במגזר, בין היתר ראה לייבל'ה הרב אליהו יוסף מוגרבי הרב הראשי לשעבר של משטרת ישראל, את יועץ המס זאב לייבלר, ממונה ראשי לתחום מלכרים ועמותות בלשכת יועצי המס, ואת עו"ד שלום אייכנשטיין.

לפני הכל הגיע עיצוב פירות ענק שפיאר את המשרד החדש.

בליל שישי לייבל'ה הגיע לבערל'ה בגבעת שאול שם הוגשו דגים היישר מהים. באחד השולחנות ראה לייבל'ה את איש המשכנתאות של המגזר ישראל לינדר, את אמיתי שמואל סמנכ"ל השיווק באפיקים נועם 1, לצד יוחנן שטיינברג מנכ"ל קיטשנס מטבחים, לדעתו של לייבל'ה רק דברים טובים יצאו מהמפגש.

ברכות גם לנתנאל איזק חבר מועצת עיריית לוד לשעבר לרגל מינויו כמנכ"ל המשרד של השר לענייני ירושלים. איזק ריגש את הרשת כהציב את תמונת מרן הרב שטיינמן זצ"ל לידו.

הכתב הראשי של "חדשות המדיה" יהודה הרשלר נפצע קלות - בנס, לאחר שמשאית נכנסה בו מאחור ופונה עם פציעות קלות לביה"ח ברזילי באשקלון. לייבל'ה שולח בריאות והמשך החלמה.

ולפינת המזל טובים השבועית

ברכת מזל טוב לחכ"ל יעקב טסלר לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה. השלום זכר יתקיים בליל שבת בביהמ"ד תורת חיים ויז'ניץ אשדוד.  

לייבל'ה גם שולח מזל טוב גם לחכ"ל יוסי טייב לרגל שמחת אירוסי בתו. לייבל'ה מקווה שכבר בקרוב השניים יחזרו למשכן הכנסת כי חסרונם מורגש.

חבר מועצת עיריית אשדוד שמואל שוק יערוך השבת קידוש לבתו בביהמ"ד ישועות משה ויז'ניץ אשדוד. לייבל'ה כנראה יצטרך לתזז בין תורת חיים בליל שבת אצל טסלר לשבת בבוקר אצל שוק.

ברכת מזך טוב ליחזקאל בקנרוט ממנהלי מוסדות מודז'יץ ועסקני החצר, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה. השלום זכר יתקיים בליל שבת בבית המדרש מודז'יץ בברכפלד.

ברכת מזל טוב לאפי רצקר מעיתון 'יתד נאמן' ומחשובי תושבי אלעד לרגל שמחת אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

אפרופו אלעד, השבוע הגיע לייבל'ה לעיר לרגל שמחת אירוסי בנו של העסקן מאנטוורפן יוסי קורניק עם בת הגרד"מ גודלבסקי ר"י נזר יהושע ומנהל מוסדות קרן הילד כעת באלעד. לייבל'ה שולח מזל טוב. 

ברכת מזל טוב למנדי גפנר, מנהל מוסדות קהל עדת ירושלים המתמידים, לרגל שמחת הולדת בתו, מספר חודשים אחרי הטרגדיה ששיכל את בנו הקטן. ברכה אחת גם לסבא העסקן הוותיק ר' חיים יוסל גפנר.

ברכת מזל טוב ליהודה וגשל מנכ"ל ישיבת 'אורייתא' וגלילותיה לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. השלום זכר והברית בשבת הקרובה באולמי סאטמר ברחוב עזרת תורה בירושלים.

ברכת מזל טוב לאיש הבידור החרדי אבא טורצקי מגבעת שאול לרגל שמחת אירוסי בנו ישראל, מבחירי ישיבתו של הרב סקלר, עם בת הרב יחזקאל בן זאב מבני ברק. לשמחה הגיעו חברים רבים.

השבוע גם התקיימה שמחת בר המצווה לבן הרב פנחס פאמפ יו"ר מוסדות 'בני ישכר' דינוב בפולין שחגג את הבר מצווה באולמי בית יעקב הישן בהשתתפות חסידי תולדות אהרן ומעריצי בית דינוב. 

ברכת מזל טוב לישראל ברגמן מנכ"ל 'היפר הפקות' לרגל שמחת נישואיו השבוע עם בתו של הצייר יוסי רוזנשטיין. 

ברכת מזל טוב לזמר נחמן בוימל, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת.

 

לייבל'ה רכילות חרדית בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד