י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שני קורבנות עדיין לא זוהו

קריסת הבניין: 150 מיליון דולר למשפחות הקורבנות

חודש לקריסת הבניין בסורפסייד, מיאמי, משפחות הנספים ודיירים ששרדו את האסון יקבלו פיצויים בסך כולל של 150 מיליון דולרים, חלקם מכספי הביטוח של הבניין. שתי גופות עדיין לא זוהו | מחלוקת בין השורדים האם לבנות את הבניין מחדש או להקים אנדרטת הנצחה

קריסת הבניין: 150 מיליון דולר למשפחות הקורבנות
זירת האסון במיאמי צילום: NIST

עם פינוי ההריסות שנותרו מקריסת המגדל בן ה-12 קומות בסורפסייד, מיאמי, שופט בפלורידה קבע כי הקורבנות והמשפחות יקבלו פיצוי מינימלי של 150 מיליון דולר, כאשר הבניין הכיל 136 דירות.

סכום זה מגיע בחלקו - 50 מיליון דולר מהביטוח של הבניין 'מגדל צ'אמפליין דרום' ולפחות 100 מיליון דולרים נוספים מהכנסות מכירת השטח בו עמד המבנה, כך קבע השופט מייקל הנזמן בדיון.

"הדאגה של בית המשפט תמיד הייתה לקורבנות", אמר השופט והוסיף כי הקבוצה כוללת מבקרים ושוכרים, ולא רק בעלי דירות. "זכויותיהם יהיו מוגנות" הבטיח. 150 מיליון הדולרים אינם כוללים הכנסות מתביעות רבות שהוגשו מאז קריסת הבניין ב-24 ביוני, בה נהרגו לפחות 97 בני אדם. כל התובעים התאגדו לתביעה ייצוגית אחת שתכסה את כל הקורבנות. כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

בכירים בעיריית מיאמי-דייד אמרו אתמול (רביעי) בערב שהם עדיין בודקים את זהותם של שני קורבנות שעדיין לא זוהו. גורמים רשמיים טרם הודיעו על סיום העבודה במקום. בתוך כך, אתר האסון נוקה, עיקר פסולת הבניין הועברה לאתר איסוף ראיות ליד שדה התעופה, שם יימשך חיפוש יסודי "בזהירות ובחריצות עצומה", אמרה ראש העיר דניאלה לוין קאווה.

ההריסות שיהוו ראיות מרכזיות נשמרות במחסן באזור מיאמי, והשאר במגרשים פנויים סמוכים, אמר כונס הבניין, עורך הדין מייקל גולדברג. לדבריו, כל אלה יישמרו כראיות אפשריות לתביעות ולמומחים אחרים. המכון הלאומי לתקנים וטכנולוגיה מוביל בדיקה פדרלית לקריסה, כך על פי כונס הנכסים המטפל בכספים שיגיעו מתביעות וממכירת השטח.

"עשויים לחלוף שנים עד שהדיווח שלהם יתפרסם", אמר גולדברג על בדיקת מכון ה-NIST לתקנים. עדיין קיימים חילוקי דעות בין בעלי הדירות בדבר מה לעשות עם האתר. יש הרוצים שהבניין כולו יוקם מחדש כדי שיוכלו לחזור ולהתגורר בו. אחרים דורשים מאידך להשאיר במקום אתר הנצחה כדי לכבד את המתים. הצעה שלישית שנידונה היא לשלב את שניהם גם להקים מחדש את הבניין למגורים כאשר לצידו יוקם אתר הנצחה לעשרות הנספים.

אסון מיאמי תשלום פיצויים קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד