י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הנתונים לא נכונים"

השרים הלינו וזעמו על הוראות מבולבלות: "תפסיקו עם השיח הזה"

חילוקי דעות נרשמו בקבינט הקורונה בין השרים לבין הדרג המקצועי. שר התיירות זעם על פרסום נתונים שגויים ומלחיצים באשר לתחלואה שמקורה מנתב"ג שהציגה ד"ר שרון אלרעי-פרייס. "הנתונים לא נכונים, רק 0.33% מהחולים מקורם בנתב"ג. תפסיקו עם השיח הזה", דרש

השרים הלינו וזעמו על הוראות מבולבלות: "תפסיקו עם השיח הזה"
חרדים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בשעות האחרונות מכונס קבינט הקורונה לאחר כשבוע וחצי בו שרי הקבינט לא התכנסו, בעיקר בגלל חילוקי דעות לגבי המגבלות בהן יש לנקוט אל מול התחלואה המדאיגה. כתבת גל"צ מדווחת על חילוקי דעות בין משתתפי הקבינט לגבי נתב"ג.

הכתבת מוריה אסרף וולברג מדווחת בגל"צ כי במהלך דיון הקבינט נרשם ויכוח בין ראש שירותי בריאות הציבור הד"ר שרון אלרעי-פרייס לשר התיירות יואל רזבוזוב. לפי הדיווח, אלרעי-פרייס הציגה נתונים לגבי תחלואה של החוזרים ארצה, ושר התיירות זעם ואמר: "הנתונים לא נכונים, רק 0.33% מהחולים מקורם בנתב"ג. תפסיקו עם השיח הזה", ביקש שר התיירות.

עוד דווח כי במהלך הדיון מחו השרים על כך שהתו הירוק לא ברור וההוראות מבולבלות. "מה זה אומר תו ירוק במקומות פתוחים? מה נכלל ומה מוחרג?", תהו מספר שרים. הם ציינו כי "אם הם (אנשי מערכת הבריאות) מתקשים להבין ולהסביר כעת את ההחלטה שהתקבלה, מה יאמר הציבור?".

בדיון הוצגו נתוני התחלואה הקשה והפילוח שלהם. לפי הנתונים, רוב מכריע של החולים הקשים הם בעלי מחלות רקע קשות. השרה אורית פרקש הכהן הציעה: "אנחנו צריכים לחשוב על טיפול דיפרנציאלי, למשל לאפשר לאנשים בגילאים המתאימים שיש להם את אותן מחלות רקע - לעבוד מהבית. להגיד שהמדינה מאפשרת להם את זה".

קודם לכן אושר בקבינט הקורונה מתווה התו הירוק שיצא לדרך החל מיום חמישי הבא, בכפוף לאישור הממשלה. 

להלן המתווה שאושר:

- אירוע עד 100 משתתפים: ללא שינוי, אין מגבלות.

- אירועים מעל 100 משתתפים במקום סגור או פתוח: כניסה תתאפשר למחוסנים, מחלימים ובעלי תוצאת בדיקה שלילית שהינם מגיל 12 ומעלה.

התו הירוק יחול על אירועי תרבות וספורט, חדרי כושר, מסעדות וחדרי אוכל, כנסים, אטרקציות תיירותיות ובתי תפילה.

עוד מדווח מהקבינט הקורונה כי החל מיום ראשון, 08 באוגוסט, התשלום עבור הבדיקות ללא מחוסנים יהיה על חשבון הנבדק (למעט מנועי חיסון), ויבוצע במתחמי בדיקה ייעודיים שייפרסו ברחבי הארץ.

* אירועי ה"תו השמח" (חתונות, מסיבות) - מחייבים הצגת אישור לכל הגילאים, גם למי שגילו פחות מ-12.

מתווה התו הירוק יובא לאישור הממשלה ביום ראשון הקרוב וייכנס לתוקף כאמור החל מיום חמישי הבא, 29 ביולי 2021, כ' באב תשפ"א.

להלן המתווה לכניסה ויציאה מן הארץ:

הומלץ להרחיב את רשימת המדינות האדומות כך שיתווספו אליה המדינות הבאות: בריטניה, גיאורגיה, קפריסין וטורקיה. הדבר יובא לאישור הממשלה וייכנס לתוקף החל מיום שישי, 30 ביולי 2021, כ"א באב תשפ"א.

הטיסה למדינות אדומות תמשיך להיות אסורה, למעט באישור של ועדת החריגים.

מחוסנים – יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ולאחר קבלת תשובה שלילית ישוחררו מבידוד. ולא מחוסנים - יעברו בדיקת קורונה בנחיתה ארצה, ישמרו בידוד למשך 7 ימים ולאחר קבלת תוצאה שלילית לבדיקה ביום השביעי, ישוחררו מבידוד.

יצוין כי ההבחנה בין המחוסנים ללא מחוסנים התקבלה לנוכח המלצת משרד הבריאות והמומחים החיצוניים, לפיה החלת התו הירוק עשויה לשפר את מצב התחלואה. בנוסף, הוחלט כי חשוב לתמרץ את אזרחי ישראל הלא מחוסנים שהינם בני חיסון ולייצר בידול בין האוכלוסיות המחוסנות והלא מחוסנות בשגרת יומן.

קורונה שרון אלרעי פרייס יואל רזבוזוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד