י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ממשלה נסחטת ומנופחת

הח"כ איים, בקואליציה נלחצו והתקפלו מהר

מעל לחודש לאחר השבעת הממשלה, הבוקר פורסם שחבר הכנסת אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' יתמנה בקרוב לתפקיד שר - אלא שהערב, נחשף שהוא איים להפיל את התקציב, ולכן הקואליציה התקפלה ונכנעה לאיומיו | אבידר בתגובה: "לא אסכן את קיום הממשלה"

הח"כ איים, בקואליציה נלחצו והתקפלו מהר
אלי אבידר צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

ממשלה נסחטת כזו טרם נראתה בישראל. אחרי שדווח מוקדם יותר היום (חמישי) כי חבר הכנסת אלי אבידר מ'ישראל ביתנו' צפוי להתמנות לתפקיד שר, הערב נחשף אחד האיומים שהעביר הח"כ המאוכזב לראשי הקואליציה, שנרתעו ונענו לדרישתו.

אבידר, שלא הסכים לפני השבעת הממשלה לכהן כשר במשרד האוצר, דרש כבר כמה פעמים בשבועות האחרונים להתמנות לתפקיד שר, אך כמעט ברוב ההצבעות הצביע יחד עם עמדת הקואליציה ולא גרם לזעזועים.

היום פורסם שאבידר צפוי להתמנות לשר במשרד ראש הממשלה, ובהמשך אולי לשר המודיעין. כעת, מפורסמת אחת הסיבות, שככל הנראה, הביאו למינויו על ידי הקואליציה.

לפי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', אבידר העביר איום לקואליציה, שאם לא יתמנה לתפקיד שר - הוא יעשה בעיות באשר להעברת התקציב, ואף אולי יצביע נגדו, מה שיגרום כנראה להפלתו, שכן הקואליציה מונה 61 חברים, כך שקולו של כל חבר כנסת חשוב.

"אם המשא ומתן לא יסתדר", צוטט אבידר על ידי מיכאל שמש, "אעשה שמות בתקציב". בקואליציה לקחו ברצינות את איומו, ומיהרו לסלק את המכשול, כאשר יאיר לפיד, שבמצע 'יש עתיד' מדבר על ממשלה של 18 שרים מוסיף שר נוסף לממשלה המנופחת ממילא והוא אשר הוביל למינויו של אבידר לתפקיד שר.

מטעמו של ח"כ אבידר נמסר בתגובה: "כפי שהתחייב מעל כל במה אפשרית, אלי אבידר לא יסכן את על קיום ממשלת השינוי, אשר נלחם על הקמתה למעלה משנה ברחובות, בדיוני המליאה בועדות הכנסת".

אלי אבידר מינוי שרים ממשלת בנט לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד