י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חוסר עניין לציבור

עצוב בקהילה היהודית: בית הכנסת ייסגר לצמיתות

אחרי כ-150 שנה הקהילה היהודית בסטריטהאם שבדרום לונדון נסגרת. בית הכנסת הוותיק ייסגר לצמיתות מחוסר מתפללים שהלכו והתמעטו בעקבות מגפת הקורונה וגילם המבוגר של המתפללים | בהצבעה שנערכה הוחלט על סגירה בצער רב

עצוב בקהילה היהודית: בית הכנסת ייסגר לצמיתות
מתפללים. אילוסטרציה צילום: יעקב נחומי, פלאש 90

בית הכנסת בסטריטהאם שבדרום לונדון ייסגר לצמיתות. איגוד בתי הכנסת בבריטניה פרסם הודעה "בעצב גדול, הקהילה של בית הכנסת בדרום לונדון הצביעה על סגירת בית הכנסת, החלטה שאושרה על ידי מועצת איגוד בתי הכנסת".

על פי הדיווח בעיתון היהודי Jewish Chronicle, המספרים המדלדלים ובריאותם של המתפללים המבוגרים, עומדים מאחורי ההחלטה של בית הכנסת בסטריטהאם, ששילב מספר קהילות יהודיות בדרום לונדון עם היסטוריה מפוארת עוד משנת 1867.

בית הכנסת הנוכחי נפתח בשנת 1986 והיו בו מניינים קבועים עד למגפת הקורונה. רק 67 מתוך 107 חבריה גרים באזור דרום לונדון. שלושים ושמונה הם בגילאי 81-90; עשרה הם בגילאי 91-100. רק שניים מתחת לגיל 40. בית הכנסת סגור מאז הימים הנוראים האחרונים, כאשר הנוכחות הגדולה ביותר הייתה 30 (כולל 12 שאינם חברי הקהילה) ביום כיפור. כבר ארבעה ימים לאחר מכן, בית כנסת לא הצליח לקיים מנין בחג הסוכות תשפ"א.

התפילות נמשכו בזום, ופעילויות אחרות נמשכו גם כן ברשת, והרב סטיוארט מאיירס - המכהן כרב בית הכנסת מאז 2017, היה עוקב אחר מצבם של המתפללים המבוגרים שהסתגרו בבתים מאימת המגפה שהשתוללה. הקהילה הקדישה שישה חודשים לדון באפשרויות עתידיות לפני שהגיעה למסקנה שהסגירה היא המעשית ביותר, כך דיווח העיתון Jewish Chronicle.

ג'פרי האריס, שמתפלל במקום מאז 2002, אמר לעיתון כי אין אפשרות לוודא שיש כל שבת מניין, "אני כאן דור שלישי, אבי וסבי התפללו כאן, לכן בעצב אישי גדול על הקהילה שלנו להתמודד עם הבלתי נמנע".

מנהל איגוד בתי כנסת ג'ו גרוס אמר כי "סגירת כל קהילה, במיוחד קהילה עם היסטוריה כה ארוכה וגאה כמו דרום לונדון, מכבידה על ליבנו, מועצת בתי הכנסת סיכמה שזה הדבר הנכון לעשות, חברי בית הכנסת של דרום לונדון יוכלו כעת להצטרף לבתי כנסת אחרים לפי בחירתם".

בית כנסת לונדון קהילה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד