י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פשיעה במדים

הזוי: שוטרים גילו שהעצור ברח, הכניסו במקומו חף מפשע

שני שוטרים מושחתים שלרוע מזלם חשוד שעצרו חמק מהם, החליטו לעצור במקומו אדם חף מפשע שיבחרו באקראי ברחובה של עיר. המקרה התרחש בדרום אפריקה וזכה לסיקור נרחב 

הזוי: שוטרים גילו שהעצור ברח, הכניסו במקומו חף מפשע
אילוסטרציה צילום: unsplash

שני שוטרי סיור בדרום אפריקה נעצרו בגין חטיפת אדם חף מפשע מהרחוב כתחליף לאסיר שנמלט מהם. קונה תמים בשוק מצא עצמו אזוק בניידת משטרה באשמת פריצה לבית וגניבה.

למרות שהשוטרים ידעו על חפותו, שני השוטרים מקייפטאון, השליכו את האיש לתא מעצר בתחנת משטרת מייטלנד במטרה להביא אותו למחרת בפני שופט.

הוא הפציר בהם כי הוא יצא רק לקנות כמה מצרכים, אך דבריו נפלו על אוזניים ערלות והוא העביר את הלילה מאחורי סורג ובריח עד שבלש הגיע בבוקר ובדק את התיק, האזין לסיפורו של האיש החף מפשע, והבין שהשוטרים 'החליפו חשודים' לאחר שהעצור נמלט. שני השוטרים הואשמו בחטיפה. האיש המסכן קיבל בסך הכל טרמפ חזרה לביתו על ידי שוטרים הגונים יותר שהתנצלו בפניו.

השופטים שמעו מהתביעה כי השוטרים ריקרדו סנימן, וסיבויסלו בנטסו עצרו אדם מהרחוב ללא סיבה, לאחר שהחשוד האמיתי נעצר בגין פריצה לבית וגניבה, אך השוטרים שראו כי הוא זקוק לטיפול רפואי הסיעו אותו לטיפול בבית החולים, אך שוטר שנשאר לשמור על החשוד כשל והוא הצליח להימלט. מחשש שיבולע להם, שני השוטרים החליטו לעצור באקראי אדם חף מפשע מהרחוב כי הם ידעו שהם חייבים להתייצב בבוקר בפני שופט עם העצור.

חבר המועצה לבטיחות הקהילה, אלברט פריץ אמר לתקשורת המקומית כי "ההאשמות במקרה מטרידות מאד, אני לא מאמין ששוטרים של משטרת דרום אפריקה שלנו פשוט יעצרו אדם חף מפשע מכיוון שהחשוד בפועל הצליח להימלט".

חף מפשע דרום אפריקה שוטרים שיקרו מעצר שווא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד