י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ישפיע על מקבלי ההחלטות?

בניגוד לקבינט: רוב הציבור תומך בסגירת נתב"ג

סקר '103fm' שמתפרסם הבוקר חושף כי 59 אחוזים מהציבור בעד סגירת נתב"ג, זאת בניגוד להחלטת שרי קבינט הקורונה • פרופ' איציק כץ הציג את התוצאות המלאות

בניגוד לקבינט: רוב הציבור תומך בסגירת נתב"ג
נתב"ג צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מספר חודשים עם מספרים נמוכים מאוד של חולי קורונה ברחבי הארץ, גרמו לנו לחשוב שהמגפה שהפכה את עולמנו כבר נמצאת הרחק הרחק מכאן, אך תקוות לחוד ומציאות ורודה ככל הניתן לחוד, והווריאנט ההודי שזכה לשם זן 'דלתא' הגיח אל ארצנו כרוח סערה, והשיב את מה שנראה כמו גל קורונה רביעי ואלים.

בסקר שהכין עבור תכניתו של ניסים משעל ברדיו 103fm, מכון 'מאגר מוחות', בנושא התפרצות הקורונה בישראל, נמצא כי 59 אחוזים מהציבור חושבים כי סגירת נתב"ג היא הבחירה הנכונה, זאת לעומת 41 אחוזים המתנגדים למהלך. פילוח זה אומר למעשה, כי רוב הנשאלים לא מסכימים להחלטת קבינט הקורונה שלא לסגור את נמל התעופה לטסים ולשבים, וסבורים כי הגיע הזמן לצעד דרמטי.

בהמשך, נשאלו המשיבים על הסקר באשר לאפשרות כי הממשלה תחמיר את הגבלות הקורונה, ומהסקר עולה כי 48 אחוזים תומכים בהחמרת ההגבלות, זאת לעומת 52 שמעדיפים את המצב הקיים. השאלה האחרונה והחשובה ביותר בנוגע לקשר בין הסבך הפוליטי לשיעורי התחלואה הגואים, ניסתה להבין את עמדת הציבור באשר לתפקוד הממשלה במשבר; נמצא כי 59 אחוזים נתנו ציון בינוני עד גבוה להתנהלותה, לעומת 41 אחוזים שהעניקו לממשלה ציון נמוך עד נמוך מאוד.

אם כן, נדמה כי אזרחי המדינה מוכנים בהחלט להקריב את שדה התעופה עבור בריאותם האישית, ולהשיב את חייהם ושגרתם הברוכה בחזרה. האם הממשלה, בראשה חברי הקואליציה, תחליט לנקוט כעת בצעדים דרסטיים? גם אם כן וגם אם לאו, דבר אחד בטוח - חברי האופוזיציה ודאי לא יעשו חיים קלים למקבלי ההחלטות מן העבר השני של המפה הפוליטית.

קורונה סגירת נתב"ג סקר דעת קהל מאגר מוחות רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד