י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אבנים, מרדף ולום

ניצל בנס: הרב חזר מחתונה ושרד ניסיון לינץ'

רכבו של הרב אליקים לבנון, רב השומרון, נרגם מאבנים עת ששב מחתונה לביתו - בהמשך החלו לרדוף אחריו, כשלבסוף ערבי יצא מהרכב עם לום ושבר את השמשה הקדמית של רכבו| הרב הספיק לברוח ולהינצל: "הקב"ה מעמיד אותנו בפני אתגרים"

ניצל בנס: הרב חזר מחתונה ושרד ניסיון לינץ'
רכבו של הרב לבנון צילום: באדיבות המצלם

בדרכו לביתו מחתונה בה השתתף, הלילה (בין חמישי לשישי) ניצל הרב אליקים לבנון, רב המועצה אזורית שומרון בנס מפיגוע משולב, כאשר ערבים השליכו אבנים לעבר רכבו, רדפו אחריו ואף שברו את השמשה הקדמית, אך למזלו הצליח לחמוק מהם.

רכבו של הרב.

לפי הדיווח, הרב לבנון ‏שב מחתונת בנו של הרב צבי גולדפישר, כשלפתע על יד הכפר הערבי חווארה, השליכו לעבר רכבו של הרב חפצים ואבנים, כשהרב הצליח לחמוק מהסיטואציה ללא פגע.

לאחר מכן, רכב החל לרדוף אחר רכבו של הרב לבנון, כשלבסוף ערבי יצא החוצה ושבר לו את השמשה הקדמית באמצעות לום. הרב, בנס, הצליח להינצל ולברוח משם ויתכן כי השבת יברך 'הגומל' בעלייתו לתורה בבית מדרשו.

הרב לבנון. צילום: נתי שוחט, פלאש 90.

לאחר המקרה, הרב לבנון הגיב על הפגיעה ברכבו ואמר: "הקב"ה מעמיד אותנו בפני אתגרים. כל ניסיון כזה, מחייב אותנו להתנשא ולחדש כוחות! 'הא-לקים ניסה את אברהם' = נישא את אברהם".

"חובה לעלות קומה, לחדול מלחשוב על "מזרח תיכון חדש", ולהרים על נס את האמונה ב"אתה בחרתנו מכל העמים". נרומם את קרן ישראל, ואויבינו ייכנעו בפנינו!", הוסיף.

"אנו מזועזעים עם קבלת בשורת ניסיון התקיפה הלאומני החמור אמש כנגד הרב לבנון", מאיגוד ישיבות ההסדר מסרו בתגובה. "זאת כחלק משרשרת אירועים בלתי פוסקת ברחבי הארץ כנגד יהודים".

"טרור האבנים גרם כבר לאובדן חיי אדם רבים והגיע הזמן להתייחס אליו כאירוע במלוא החומרה כאירוע פח"ע לכל דבר ועניין, להגביר האכיפה ולנקוט בענישה מחמירה", סיכמו.

הרב אליקים לבנון פיגוע אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד