י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
קידוש ה' ברשת

החב"דניקים עם הכלבים: התופעה שמרגשת המונים

ארי קניג, חסיד חב"ד, גרם לקידוש ה' גדול כאשר פרסם בחשבון הטוויטר שלו, תמונה שבה הוא נצפה ברחוב יפו בי-ם כשהוא שומר על כלב השייך לעובר אורח שמניח תפילין בזכותו. גם הפרסומאי החילוני סיפר על מקרה דומה שנתקל, ושריגש אותו

החב"דניקים עם הכלבים: התופעה שמרגשת המונים
שליח חב"ד ארי קניג עם הכלב ברחוב יפו צילום: מתוך הטוויטר של ארי קניג

ארי קניג, חסיד חב"ד, גרם לקידוש ה' גדול כאשר פרסם בחשבון הטוויטר שלו סיטואציה מעניינת אליה נקלע, כשביקש מיהודי להניח תפילין ברחוב יפו בירושלים.

"‏זה כבר הפך לשיגרה שבשביל הנחת תפילין אני שומר על כלבים מהזנים שביום יום גורמים לי לחצות כביש...", כתב קניג בחשבון הטוויטר שלו, ציוץ אשר נחשף לעשרות אלפי גולשים.

בתוך כך, הפרסומאי החילוני אסף וול פרסם בחשבון הטוויטר שלו אנקדוטה מעניינת, שקשורה גם היא לתפילין ולהבדיל, לשמירה על כלבים.

"החב"דניק והג'ק-ראסל טרייר - מעשיה על מסירות נפש", צייץ וול.

"עובר ממש לפני כמה דקות על האופנים בדרך לפארם ליד עמדה של חב"ד במרכז מסחרי, רואה חב"דניק צעיר מאחרי הדוכן. סביבו ילדים, על השולחן תפילין, עלונים ובידו מתוחה רצועה שבסופה כלב מדגם ג'ק-ראסל טרייר . המראה מפתיע אותי בעיקר משום שהגזע הנ"ל אינו נוטה לשבת בשקט", כתב וולף.

"בכל מקרה", ממשיך הפרסומאי, "יוצא מהפארם, הטרייר כבר איננו והאיש שואל אם אני, תפילין וכו'. מאז שאיזה חבדני"ק - ששאלתי אם יש לו תפילין של ר' תם - שלף לי כאלה, אני אפילו לא חוזר על ההתחכמות הזו ומעדיף להסיט את הדיון".

‏- "נכון אתה חוזר בתשובה" אני שואל בידענות.
- "לא אחי, למה?".
"כי חרדי מבטן לא יחזיק כלב".
- "אה, זה לא הכלב שלי".
- "בסדר, אבל חרדים מפחדים מכלבים פחד מוות".
- "נו? לא ראית איך פחדתי ממנו? אני עומד 3 מטר ממנו ומתפלל. אם הרצועה היתה יותר ארוכה הייתי עומד פה והוא בצד השני של הרחוב".
‏- "אז למה אתה מסתובב עם כלב" השתאתי.
- "עבר פה איזה יהודי, ביקש לעזור לו שניה ולשמור לו על הכלב. יהודי ביקש עזרה, לא נעזור לו?"
- "וואלה" אמרתי לו "שבת שלום".
- "שבת שלום אחי".

‏"האמת", מסיים וולף, "שמכל ההקרבה של חב"ד בכלא הרוסי, שלוחים במדבריות מאוריטניה ואמותינו שטבלו בקרח ומכל המעשיות החסידיות, זו המעשיה החסידית בה מצאתי הכי הרבה מסירות נפש".

"אולי הייתי שולח לשיחת הגאולה, רק שזו לא באמת מעשיה אלא דוקומנטריה שאפילו לא תיגברתי בחופש ספרותי. שבת שלום אחי", סיים אסף וולף.

חב"ד כלבים קידוש ה'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד