1. עמוד הבית
  2. בחצרות
  3. אנ"ש

הרבנים על פאות לייס: החובשות יתנו את הדין

בכירי הפוסקים חותמים על מכתב בו הם מביעים את מורת רוחם מאופנת הפאות החדשה שמדמה שיער אישה טבעי ומזהירים כי גם הסוחרים ייתנו על כך את הדין

משה ויסברג, י"ד אב תשפ"א 23/07/2021 12:33

מאבק בטרנד החדש פאה. אילוסטרציה פאה. אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash90

במכתב מיוחד יצאו גדולי ההוראה וההלכה בראשות זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, נגד השימוש בפאות "לייס" עם בסיס שקוף המובנה על ראש האישה, באופן המדמה לחלוטין צמיחת שיער טבעי על הראש.

במכתבם אף הוסיפו הרבנים כי האיסור רובץ גם על הסוחרים, וכל החובשות והסוחרים בפאות אלו לנשים נשואות, הם והמסייעים בידם יתנו על כך את הדין.

הלייס מובנה בחלק הקדמי של הפאה, שם מותקן בד שקוף עליו שזור שיער, ועל ידי שילוב של טכניקות שונות הוא מדמה לחלוטין צמיחת שיער טבעי על ראש האישה, עד שבלתי ניתן להכיר אם זוהי פאה או שיערה הטבעי.

לאחרונה נכנסה האופנה בשוליים של ציבור החרדים, ובעקבות כך הביעו הרבנים את דאגתם שבעתיד הקרוב תתפשטנה האופנה בקרב כלל הציבור החרדי עד שלא יהיה ניתן להכיר על אשה כי היא נשואה. 

בעקבות כך יצאו הרבנים במכתב חריף נגד הפאות הללו, כשהם מזהירים כי כל החובשות עתידות ליתן את הדין.

על המכתב חתמו זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, הגאון רבי עזריאל אויערבאך, הגאון רבי צבי וובר, הגאון רבי משה שאול קליין, הגאון רבי שריאל רוזנברג גאב"ד בד"צ בני ברק.

כמו כן זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, התייחס בשיעורו השבועי לפיאות הלייס והסביר כי מלבד עצם האיסור בחבישת הפיאות הנ"ל, זהו גם זלזול בתורה הקדושה, שמראים בזה כמתביישים ביהדותם ומחפשים חבולות שלא יהא ניכר עליהן שמכסות ראשן.

להלן המכתב המלא:

הננו להודיע כי אסור מדין תורה לאשה נשואה לחבוש כל פאה מסוג "לייס" עם בסיס שקוף, עשוי בצורה שנראה שהשיער יוצא מהראש, כדי שלא יהיה ניכר שמדובר בפאה.

כמו כן אסור בפאות אלו עבור נשים נשואות.

החובשות והסוחרים בפאות אלו לנשים נשואות, הם והמסייעים בידם יתנו על כך את הדין.

ובזכות נשים צדקניות נזכה לראות במהרה בגאולתן של ישראל.





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. אם זה לא שיער ראשה.. אז מה הבעיה? לא הבנתי?  (ל”ת)


    • זה הויכוח המסורתי 

      יהודי

    • פשוט בורים…. 

      החלבן

    • מה יש להבין? זה פשקוויל, אחד חותם והשאר אחריו 


    • הסיבה לכיסוי הראש היא לא מטעמי צניעות אלא גזירת הכתוב שנלמדת בדרך אגב מהפסוק 


  2. בכל בגלל שאין הכשרים לפאות  

    שריר

    • ב"ה מכפילים את מחיר הפאות כל הזמן 

      חובשת פאה

    • למה כשרות צריכה להכפיל את המחיר ? פיאה עולה 12000 אז אתה רוצה לתת רעיונות שזה יעלה 24000 ? כדי שעסקנים יתפיחו את הכיסים שלהם ???? 


    • גדוללללל 

      אפרת

  3. עם כל הכבוד בדץ בני ברק זה רבני העיר הרב לנדא והרב רוזנבלט שליט"א ולא כל אחד ראוי ויכול להשתמש בשם זה  (ל”ת)

    תושב העיר

    • גזען 

      י

    • הם רבני עיריית בני ברק. תושבי בני ברק מעולם לא בחרו בהם כרבני העיר (ל”ת)

      משיח שליט"א

  4. ב"ה 'בין הזמנים' הגיעו אבל ... בעיה לא הופיע. אין בעיא, נחזור לפרשת הפאות. תמיד יש מה לדבר בזה  (ל”ת)


  5. צודקים  


  6. אם הפאה מותרת, לא משנה מה ואיך, ומה עוד, מי תציית לפסק?  (ל”ת)


  7. ברוך השם, חזרנו לשיגרה:  

    ז'וז'ו

  8. טופ לייס  

    אורית

  9. הם התירו פאה רגילה שנראת יותר טוב משיער רגיל ורק חרדיות ויצאניות מקצועיות משתמשות בהן  


  10. 3...2..1...תיכף יבוא היחצ"ן המטורלל של הפאות ויכתוב פה תגובה של 100 עמודים  


  11. ובזכות נשים צדקניות שאינם חובשות פיאות כללל ועיקר נזכה לראות במהרה בגאולתן של ישראל  (ל”ת)


    • לא מדויק. המטפחת מחליקה ואז רואים את השיער ממש (ל”ת)


    • הלכתית עדיף פאה ולא מטפחת שלא מכסה את הראש (ל”ת)

      איש הלכה

  12. גם בלי זה יש פיאות שלא ניתן להבחין אם אישה נשואה או לא.. בסמינר לא מרשים לבנות ללכת עם שיער פזור כי זה לא צנוע.. פתאום אחרי החתונה במקום לעשות פאת קוקו עושות פיאה רגילה עם שיער ארוך אז מה בדיוק יותר צנוע בזה  (ל”ת)


    • איפה כתוב שיראו על האישה שהיא נשואה? זה בכלל לא קשור לכיסוי ראש (ל”ת)

      חתכת עם הארץ

  13. איזה שוליים?כל הכלות מהסמינרים הכי טובים קונות פאת לייס  

    מישהי

  14. אני רק שאלה  

    הגיון פשוט.

    • כויפר 

      יענקי

    • באמת מצד כיסוי ראש אין הבדל.. ההבדל הוא מצד צניעות.. רובא מבלבלים בין שני הנושאים (ל”ת)

      צודק

    • בי זה פוגע בביזנס (ל”ת)

      בוריס

    • תשובה 


  15. חוץ מלבלבל בשכל מה אתם יודעים?  (ל”ת)


    • נכון 

      יפת

  16. פאה זה לא סימן היכר. פאה זה בשביל לכסות את השיער לחלוטין.  (ל”ת)


    • גם בגדים, לא? אין בתורה איסור ללכת עם בגד שנראה 100% כמו גוף (ל”ת)


    • יש הבדל מהותי בין פאה לבין בגד עם תמונת הגוף 


  17. תתבישו לכם!!!  


  18. פשוט בדיחה. אם יש הבדל כל כך דק כבר אין יצר הרע.  

    שפויה

  19. חחח, כאילו שאם זה לא לייס, זה נראה פאה.  

    אפרת

  20. טוב, אפשר להתחיל לספור 5 שנים כי אז יהיה מותר לשים פאה לייס למהדרין.  (ל”ת)

    מיכאל

    • חחח כמה נכון  (ל”ת)

      מירב

  21. הגיע הזמן להחזיר עטרה לראשה  

    מאיר

  22. אותו סיפור שהיה בזמנו עם השביל הלבן, ובסוף כולם הולכות עם זה  (ל”ת)


  23. איפה המכתב?  

    r

  24. לא ידעתי שישבתם עם הקב"בה לפגישה וזה מה שהוא אמר לכם  

    אחד

  25. לייס  


  26. מי רפורמי  


  27. אפשר לסמוך על הרבנים ועסקניהם שלא יסמכו על העונשים מהשמים.  

    Avi

  28. יאללה מטפחת, מראה יהודי  (ל”ת)

    שמחה במטפחת

  29. מרן זצוק"ל צדק כשאסר את הפאה  


  30. אני לא בעד שום דעה בעניין הזה לא בעד ולא נגד. אבל כך או כך היום רבנים נזכרים רק כשמאוחר מדי. בדיוק כמו שקרה עם האינטרנט, זעקו בהתחלה "לא", אחר כך זה מותר רק בסינון פלוני, עכשיו זה כמעט כל סינון שבא ליד וכמובן שרק מה שהכי משלם טובל כיס. אם מרנן ורבנן דאז היו פועלים כפי שהרבנים היום פועלים, היה היום תאגיד שידור חרדי בטלוויזיה  (ל”ת)


  31. אסור לאשה ללכת בכל סוגי הפאות ולא רק בפאות לייס  


  32. על הפיאות  


  33. על הפיאות  


    • הגויות מהודו לא גוזרות שיערן לעבודה זרה 


  34. עם על הכבוד גם פאות "רגילות" גורמות להכשלה  (ל”ת)

    אליהו

  35. הנשים אשמות בכל.  

    יוקי

;