י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מאבק בטרנד החדש

הרבנים על פאות לייס: החובשות יתנו את הדין

בכירי הפוסקים חותמים על מכתב בו הם מביעים את מורת רוחם מאופנת הפאות החדשה שמדמה שיער אישה טבעי ומזהירים כי גם הסוחרים ייתנו על כך את הדין

הרבנים על פאות לייס: החובשות יתנו את הדין
פאה. אילוסטרציה צילום: Hadas Parush/Flash90

במכתב מיוחד יצאו גדולי ההוראה וההלכה בראשות זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, נגד השימוש בפאות "לייס" עם בסיס שקוף המובנה על ראש האישה, באופן המדמה לחלוטין צמיחת שיער טבעי על הראש.

במכתבם אף הוסיפו הרבנים כי האיסור רובץ גם על הסוחרים, וכל החובשות והסוחרים בפאות אלו לנשים נשואות, הם והמסייעים בידם יתנו על כך את הדין.

הלייס מובנה בחלק הקדמי של הפאה, שם מותקן בד שקוף עליו שזור שיער, ועל ידי שילוב של טכניקות שונות הוא מדמה לחלוטין צמיחת שיער טבעי על ראש האישה, עד שבלתי ניתן להכיר אם זוהי פאה או שיערה הטבעי.

לאחרונה נכנסה האופנה בשוליים של ציבור החרדים, ובעקבות כך הביעו הרבנים את דאגתם שבעתיד הקרוב תתפשטנה האופנה בקרב כלל הציבור החרדי עד שלא יהיה ניתן להכיר על אשה כי היא נשואה. 

בעקבות כך יצאו הרבנים במכתב חריף נגד הפאות הללו, כשהם מזהירים כי כל החובשות עתידות ליתן את הדין.

על המכתב חתמו זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, הגאון רבי עזריאל אויערבאך, הגאון רבי צבי וובר, הגאון רבי משה שאול קליין, הגאון רבי שריאל רוזנברג גאב"ד בד"צ בני ברק.

כמו כן זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, התייחס בשיעורו השבועי לפיאות הלייס והסביר כי מלבד עצם האיסור בחבישת הפיאות הנ"ל, זהו גם זלזול בתורה הקדושה, שמראים בזה כמתביישים ביהדותם ומחפשים חבולות שלא יהא ניכר עליהן שמכסות ראשן.

להלן המכתב המלא:

הננו להודיע כי אסור מדין תורה לאשה נשואה לחבוש כל פאה מסוג "לייס" עם בסיס שקוף, עשוי בצורה שנראה שהשיער יוצא מהראש, כדי שלא יהיה ניכר שמדובר בפאה.

כמו כן אסור בפאות אלו עבור נשים נשואות.

החובשות והסוחרים בפאות אלו לנשים נשואות, הם והמסייעים בידם יתנו על כך את הדין.

ובזכות נשים צדקניות נזכה לראות במהרה בגאולתן של ישראל.

פיאות שיער הגר''מ שטרנבוך הרב עזריאל אוירבעך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד