י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפעם תקיים?

שקד: זה מה שיגרום לי להפיל את הממשלה

שרת הפנים מצהירה שאם הממשלה תעשה משהו לא אידאולוגי - היא תעזוב אותה: "לדוגמה, אם הממשל האמריקני ידרוש הקפאה ביו"ש, לא תהיה ממשלה" | היא חושפת שהיא עדיין בקשר עם רבנים | שקד טוענת שהבסיס התומכים שלהם הוא עדיין הציונות הדתית: "אנחנו מפלגת ימין"

שקד: זה מה שיגרום לי להפיל את הממשלה
יאיר לפיד ונפתלי בנט צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

לאחר שהפרה יחד עם מפלגתה את רוב הבטחות הבחירות, אמש (שישי) שרת הפנים איילת שקד בראיון שפורסם מצהירה מתי תפיל את הממשלה, טוענת שהמגזר הדתי-לאומי הוא הבייס שלהם וגם מודה שרע"מ לא עושה מה שהם רוצים.

שקד הצהירה שאם הממשלה תעשה משהו בניגוד לערכיה היא תפרוש, אך יחד עם זאת כרגע היא טוענת כי רע"מ לא פועלת נגד האידאולוגיה שלה. בנוסף, היא אומרת שלמרות הפרות הבחירות, הבייס שלהם הוא עדיין בציונות הדתית.

"אם הממשלה תעשה משהו שאידאולוגית בעיניי זה דבר חמור - לא נהיה חלק ממנה", אמרה בכירת 'ימינה' ל'מקור ראשון'. "לדוגמה, אם הממשל האמריקני ידרוש הקפאה ביהודה ושומרון – לא תהיה ממשלה".

למרות הפרות הבחירות, שקד טענה שהמצביעים הבסיסיים עדיין מהמגזר הדתי-לאומי: "בסיס התומכים שלנו זה הציונות הדתית. אנחנו נפתחים גם לקהלים אחרים, ימין ליברלי ורך יותר, אבל אנחנו מפלגת ימין, כך היה וכך נישאר".

"ההערכה שלנו היא שמתוך שבעת המנדטים שקיבלנו בבחירות, חמישה איתנו, שניים מתנגדים", אמרה, "עד עכשיו הממשלה הזו מוכיחה שהיא בטח לא יותר שמאל מהממשלה הקודמת, במובנים מסוימים היא אפילו יותר ימין".

על הטענה שרע"מ עושים מה שהם רוצים, טענה שקד: "ממש לא, זה פשוט הפוך מהמציאות. יש הסכם קואליציוני, והדרישות היחידות שלהם זה לקיים אותו, לא דבר אחד מעבר לזה. חוק הקנביס נמצא בהסכם של תקווה חדשה ויש עתיד, רע"ם לא מחויבים לו".

"אני לא משתפת עם 'הרשימה המשותפת' פעולה, מי ששיתף איתם פעולה לאורך השנים היו הליכוד, שהשתמשו במשותפת בהרבה מאוד הצבעות, כולל הפלת ממשלה, הליכה לבחירות והעברת התקציב. לנו אין קשר אליהם", הוסיפה.

שרת הפנים סיפרה: "בוודאי שיש לי קשר עם רבנים עם הרב דרוקמן אני מדברת מתי שהוא צריך ומתי שאני צריכה, באופן רציף. יש לי קשר עם כל הרבנים מכל הזרמים, גם היותר ליברלים וגם החרד"לים".

"כמה זמן הממשלה עוד תחזיק מעמד? הנבואה ניתנה לשוטים, בטח בפוליטיקה. הממשלה מתפקדת טוב. בסוף מי שיפיל את הממשלה זו לא האופוזיציה. זה תלוי רק בשותפים, ואף אחד לא יודע מתי זה יקרה", סיכמה.

איילת שקד מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד