י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרשת NSO הישראלית

בעקבות המעקב: הנשיא מקרון מחליף טלפון; מרוקו מכחישה

עיתון צרפתי דיווח כי נשיא צרפת עמנואל מקרון היה במעקב על ידי תוכנות הריגול פגסוס פרי פיתוחה חברת NSO הישראלית. על פי דיווחים בתקשורת הזרה, מי שהזמינו את המעקב אחר מקרון הייתה מרוקו, שמצידה דוחה את הטענות

בעקבות המעקב: הנשיא מקרון מחליף טלפון; מרוקו מכחישה
עמנואל מקרון צילום: Hadas Parush/Flash90

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שינה את מספר הטלפון הסלולרי שלו לאחר שדיווחים בתקשורת הצרפתית העלו כי הוא במעקב על ידי תוכנות הריגול הישראלית של פגסוס , כך הודיע גורם בנשיאות.

"יש לו מספר מספרי טלפון. זה לא אומר שמרגלים אחריו. זה רק צעד לביטחון", אמר גורם צרפתי לסוכנות הידיעות רויטרס. מקרון כינס ביום חמישי האחרון פגישות אבטחת סייבר "בזמן חירום", ושוחח על אפשרויות תגובה לדיווחים הללו. בישיבה נקבע כי ממשלת צרפת בוחנת דרכים לחזק את תשתית אבטחת הסייבר שלה ולהגן על מבני ציבור, כמו בתי חולים.

תוכנת הריגול של פגסוס נוצרה על ידי חברת NSO הישראלית. תוכנת הריגול מסופקת לגורמים ממשלתיים למטרות מאבק בפשע וטרור. תוכנות הריגול יכולות להאזין באופן סמוי לטלפונים ניידים של אפל ואנדרואיד, התוכנה מאפשרת גם להקליט את המיקרופון והמצלמה של הטלפון.

מרוקו מכחישה את ההאשמות והגישה תביעת דיבה נגד ארגון אמנסטי אינטרנשיונל שפרסם את הדיווח. עורך הדין המייצג את מרוקו בפרשה, אוליבייה באראטלי, אמר כי ממשלת מרוקו "אינה מתכוונת לשתוק על לשקרים הרבים ולחדשות המזויפות שהופצו בימים האחרונים". הדיון הראשון בתיק בבית משפט בפריז נקבע ל-8 באוקטובר.

נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין כינתה את דיווחי הריגול של פגסוס "בלתי מקובלים לחלוטין", ואילו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה כי "חשוב" שהתוכנה לא תיפול לידיים הלא נכונות.

מרוקו עמנואל מקרון צרפת מעקב פגסוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד