ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חגיגת הנורווגים נמשכת

רקמו דיל פוליטי: ח"כ אבידר ימונה לשר ובתמורה יתפטר מהכנסת

הערב מדווח כי מחר הממשלה צפויה לאשר את מינוי של הח"כ המורד מישראל ביתנו אבידר כשר במשרד ראש הממשלה, ובתמורה יתפטר אבידר מהכנסת במסגרת הנורווגי מה שיכניס לכנסת ח"כ חדש במפלגתו של ליברמן, כזה שלא יאיים על הקואליציה בהצבעות מכריעות | כל הפרטים

רקמו דיל פוליטי: ח"כ אבידר ימונה לשר ובתמורה יתפטר מהכנסת
בנט ואלי אבידר במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אלי אבידר ימונה לשר בלי תיק ובתמורה יתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי ויאפשר הכנסת ח"כ אחר בישראל ביתנו, כזה שנאמן לליברמן. כך מדווח הערב (מוצאי שבת) פרשן 'חדשות 12' עמית סגל. 

הצעד לו הסכים אבידר מרגיע את הקואליציה החוששת למרד מכיוונו בהצבעה על התקציב. אבידר, שלא הסכים לפני השבעת הממשלה לכהן כשר במשרד האוצר, דרש כבר כמה פעמים בשבועות האחרונים להתמנות לתפקיד שר, אך כמעט ברוב ההצבעות הצביע יחד עם עמדת הקואליציה ולא גרם לזעזועים.

כזכור לפי הדיווח ב'כאן 11', בשבוע שעבר, אבידר העביר איום לקואליציה, שאם לא יתמנה לתפקיד שר - הוא יעשה בעיות באשר להעברת התקציב, ואף אולי יצביע נגדו, מה שיגרום כנראה להפלתו, שכן הקואליציה מונה 61 חברים, כך שקולו של כל חבר כנסת חשוב.

אם המשא ומתן לא יסתדר", צוטט אבידר ב'כאן 11', "אעשה שמות בתקציב". בקואליציה לקחו ברצינות את איומו, ומיהרו לסלק את המכשול, כאשר יאיר לפיד, שבמצע 'יש עתיד' מדבר על ממשלה של 18 שרים מוסיף שר נוסף לממשלה המנופחת ממילא והוא אשר הוביל למינויו של אבידר לתפקיד שר.

באופוזיציה מבקרים את ההצעה למינוי אבידר, ומזכירים איך אותם חברי ממשלה בשבתם באופוזיציה ביקרו את ממשלת נתניהו ללא הרף על חלוקת הג'ובים הנרחבת. חברת הכנסת גלית דיסטל-אטבריאן מ'הליכוד' כתבה בשבוע שעבר, "פעם החברה הישראלית הוקיעה שלושה עריקים שקיבלו בתמורה שלושה רכבי מיצובישי", אמר אבידר לפני מספר חודשים בכינוס של 'התנועה לאיכות השלטון'. "היום מספר שרים ומשרדים בלתי נתפס הוקמו וניתנו כעסקת שוחד פוליטית הגדולה בתולדות המדינה".

חוק נורווגי אלי אבידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד