י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החוק נגד נתניהו

ישפיע על ההמשך? מחלוקת חריפה בין שקד לבנט

לאחר ששר המשפטים הודיע שהוא מקדם חוק שימנע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה, חוק שיפגע בנתניהו - שרת הפנים מתנגדת קשות לחוק, אך ראש הממשלה מאשר את קידומה, ואף היה בסוד העניינים | מטרתו של סער להעביר את החוק בכנס חורף הקרוב, והיא תחול החל ממערכת הבחירות הקרובה

ישפיע על ההמשך? מחלוקת חריפה בין שקד לבנט
נפתלי בנט וגדעון סער צילום: פלאש90

מאז הקמת הממשלה טרם התגלו מחלוקות בין חברי 'ימינה', אלא שאתמול (שישי) נחשפה מחלוקת חריפה בין בכירי המפלגה, זאת לאחר ששר המשפטים הודיע על 'חוק נתניהו'.

בין שרת הפנים איילת שקד לראש הממשלה נפתלי בנט, לפי הדיווח ב'חדשות 13', ישנו ויכוח על החוק שימנע מאדם עם כתב אישום להרכיב ממשלה, חוק שכונה 'חוק נתניהו', בעיקר בשל העובדה שהוא האדם עם כתבי אישום בעל הסיכויים הגדולים ביותר להרכיב ממשלה.

בעוד שרת הפנים מתנגדת לחוק בחריפות, ראש הממשלה מאשר את קידום החוק, ואף היה בסוד העניינים. עד כה, כאמור, לא היה ויכוח קשה בין חברי 'ימינה' מאז השבעת הממשלה, כעת הם יאלצו להתמודד ולנסות להגיע להסכמות.

את החוק שימנע מאדם עם כתבי אישום להרכיב ממשלה מקדם שר המשפטים גדעון סער, שהכריז שהוא מתכוון להגיש הצעת חוק שתמנע מנשיא מדינה להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אדם שהוגש נגדו כתב אישום, כמו נתניהו, כבר במושב או כנס החורף הקרוב,

"הנחיתי השבוע את הדרג המקצועי במשרד המשפטים להכין הצעת חוק שלפיה נשיא המדינה לא יטיל את הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים", אמר ל'ידיעות אחרונות'. "מתכוון להגיש את הצעת החוק הזו לכנס החורף של הכנסת או למושב החורף והיא תחול מהבחירות לכנסת ה־25".

שר המשפטים התייחס לשאלה אם הוא מתואם עם בנט: "צאו מנקודת הנחה שלא הייתי מתחיל בהליך הזה בלי להיות מתואם עם ראש הממשלה. אני מזכיר מה הנורמות שחלות במדינת ישראל בנושא: ראשי ערים שמוגש נגדם כתב אישום יוצאים להשעיה".

"מדובר בנורמה כללית שתחול על כולם. קיימתי התייעצויות במשרד המשפטים וברור לי שההצעה שנביא תעמוד בכל המבחנים החוקתיים, ואני מתכוון לקדם את ההצעה הזאת", הוסיף סגן ראש הממשלה.

נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד