י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מחלוקת בין רבני המגזר

רב דת"ל בכיר תומך ברפורמה של השר כהנא

לאחר שכמה רבנים בכירים הביעו את התנגדות פומבית לרפורמת הכשרות של שר הדתות, הרב יעקב מדן, ראש ישיבה ובין הרבנים הבכירים שתמכו ב'ימינה', מודיע כי הוא תומך בתוכנית: "ירידה לפרטיה מגלה את יתרונותיה הרבים ואת יעילותה" | הוא מבקר את הרבנים שהתנגדו: "לא התייחסו לתכני הרפורמה"

רב דת"ל בכיר תומך ברפורמה של השר כהנא
מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פחות משבוע לאחר שהציג את תכניתו, הערב (מוצאי שבת) שר הדתות מתן כהנא זוכה לגיבוי רבני לרפורמה שעד כה זכתה להתנגדות נחרצת מצד בכירי הרבנים המגזר. 

הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, שיגר מכתב לכהנא, ובו הביע את תמיכתו לפתיחת שוק הכשרות. הרב מדן, שתמך בבחירות האחרונות ב'ימינה' ולא הביע את התנגדותו לכניסתם לממשלת השינוי, נחשב לרב ליברלי יותר, כך שטרם רב שמרני הביע את תמיכתו למהלך.

"ירידה לפרטיה מגלה את יתרונותיה הרבים ואת יעילותה", כתב לשר הדתות על הרפורמה. "אני משוכנע שהיא תביא יותר בתי עסק לצרוך כשרות, והיא תכניס לשוק משגיחים תלמידי חכמים וישרי דרך, שיעסקו בה תמורת משכורת מכבדת, שתתקבל מגוף הכשרות ולא מבעל העסק המושגח", הוסיף הרב מדן.

לדבריו, "היא תביא כבוד לרבנות, שתפקח על הארגונים ועל רמת הכשרות שידרשו במקום לעסוק במה בדיוק קורה בכל מטבח ".

באשר להתנגדותם של שאר הרבנים, כתב: "רובם לא התייחסו לתכני הרפורמה הנזכרת אלא לעצם העובדה שדעת הרבנים הראשיים אינה נוחה ממנה. דומני שיש להקשיב לדבריהם, כבודם של הרבנים הראשיים וכבודה של הרבנות יקר בעינינו".

"כולנו מחויבים בכבוד הרבנות ובכבוד הרבנים, אך גם במצוות התורה 'לא תגורו מפני איש' בבואנו לחזק מצווה כה חיונית וכה אהובה כמצוות כשרות האוכל הנכנס לפינו. כבוד השר לשירותי דת, אתה עמדת לבדך מול הלחצים, וקיימת מצוה זו. חזק ואמץ", סיכם.

מתן כהנא יעקב מדן רפורמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד