י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"רק הראשונה בסדרה"

השר כהנא: "ליברמן כמעט התעלף מהתרגשות"

השר לשירותי דת כהנא חושף על שיחה שהתנהלה בינו לבין שר האוצר ליברמן בשעה שהציג לפניו לראשונה את רפורמת הכשרות: "הוא כמעט התעלף מהתרגשות"

השר כהנא: "ליברמן כמעט התעלף מהתרגשות"
אביגדור ליברמן//מתן כהנא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

על רקע הרפורמה שמתכנן השר לשירותי דת מתן כהנא בתחום הכשרות בישראל, הוא שוחח השבוע עם פרשן 'הארץ' יוסי ורטר וסיפר לו על הרגע בו סיפר לשר האוצר ליברמן על הרפורמה "כמעט התעלף מהתרגשות". כהנא, כצפוי, זכה לתשבחות בעיתון המייצג את השמאל.

כהנא הסביר לורטר מדוע דווקא הוא מתאים לכהן כשר לענייני דתות: "שירתתי במסגרות הכי חילוניות שאפשר, בסיירת ובחיל אוויר, אין מתאים ממני להיות גשר בין חילונים לדתיים", אמר כהנא.

פרשן 'הארץ' כותב בטורו השבועי כי "כהנא, נכון לעכשיו, הוא זרוע הרפורמות היעילה ביותר של בנט". לדבריו, "המהפכה שהוא מתכנן לבצע בתחום הכשרות שורץ השחיתות, העסקנות והכסף השחור - היא רק הראשונה בסדרה".

השר כהנא סיפר לורטר על מעורבותו בצעדים הקיצוניים בנושאי הכשרות: "בתקופת המו"מ הקואליציוני אני הייתי האיש שבנט מינה לפקח עבורו על נושאי דת ומדינה. כשליברמן ולפיד ביקשו להכניס להסכמים את פתיחת אזורי הרישום לכשרות אמרתי בליבי: הו חברים, אין לכם מושג כמה רחוק יותר בכוונתי ללכת".

השר מ'ימינה' חושף את הרגע בו הציג בפני שר האוצר ליברמן את הרפורמה: "כשבאתי לשר האוצר השבוע בישיבת הממשלה ופירטתי לו מה התוכנית, הוא כמעט התעלף מהתרגשות. אמרתי לו: 'אביגדור, אני רוצה שזה יהיה בחוק ההסדרים (המוצמד לתקציב המדינה), הוא אמר: ברור! ברור!'"

"שאלתי אותו", מספר כהנא על שיחתו עם ליברמן, "אם פוליטיקאים חרדים ניסו להגיע אליו, להשפיע על התוכן". "איני נועץ בהם", השיב לו ליברמן, "הפכו אותי לאויב היהדות. הרב האשכנזי הראשי דיבר איתי. הרב הספרדי הראשי בכלל לא רצה להיפגש. יש להם אינטרסים. כשרות הרב יוסף, כשרות הרב שלום כהן".

כהנא אומר כי שאל את ליברמן: "הרבה כסף וג'ובים מעורבים שם?. "זה מה שמספרים לי", השיב לו ליברמן.

מתן כהנא אביגדור ליברמן יוסי ורטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 49 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד