י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תיעוד ממצלמות האבטחה

אימה בשבת בחיפה: ניפץ שמשות עם סכין שלופה וגנב מביה"כ

שעה של אימה עברה על תושבי שכונת הדר בחיפה במהלך השבת. ל'בחדרי חרדים' נודע כי לשכונה הגיע לפתע אדם בעל מבטא רוסי שהחל לאיים על התושבים, כשבידיו סכין ואבנים. הוא ניפץ שמשות מכל הבא ליד. בבית הכנסת הוא גנב פיטום הקטורת. תיעוד ממצלמות האבטחה 

אימה בשבת בחיפה: ניפץ שמשות עם סכין שלופה וגנב מביה"כ
רוסי מנפץ שמשות בחיפה צילום: ארל'ה הורוויץ ממצלמות האבטחה

אדם בעל מבטא רוסי שהגיע בשבת בצהריים, באזור השעה 14:30, לתוככי שכונת הדר בחיפה, הטיל את אימתו על התושבים, כשהוא מצויד עם אבן וסכין. הוא ניפץ שמשות של כלי רכב וחנויות. 

תחילה הגיע הפורע לסופר 'שוק מהדרין' ברחוב הרצל שם ניפץ את שמשת החנות ולאחר מכן הגיע לרחוב זבולון שם ניפץ מספר שמשות של רכבים בהם של תושבים חרדים.

הרוסי באמצע שנות ה-30 לחייו שלא ברור עד כה מה המניע למעשיו, הגיע גם לבית הכנסת של חסידי צאנז ברחוב מיכאל פינת זבולון שם ניפץ את הזכוכית של פרשת 'פיטום הקטורת' ולקח את הקלף מבפנים וכן פגע במזוזות. 

בסרטון ממצלמות האבטחה שהגיעו ל'בחדרי חרדים' נראות משפחות ברחוב נמלטות מאימת הרוסי שהיה עם הסכין, לאור קריאות שכנים שקלטו את שמתרחש. בשלב מסוים החלו תושבים לרדוף אחריו עד להגעת המשטרה ובסופו של דבר הוא נלכד ועוכב.  

אחד התושבים מספר ל'בחדרי חרדים': "אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם המשפחות לא היו בורחים, הייתה לו סכין, זו הייתה ממש סכנה. הוא ניפץ שמשות של רכבים כפי שאפשר לראות בסרטון", מציין התושב. 

תושב נוסף עמו שוחחנו אומר כי גם בבית הכנסת צאנז היו רק שלושה אנשים מבוגרים והוא איים עליהם עם הסכין וברח משם. "היה לו מבט של שנאה בעיניים", מתאר אחד מהם.  

באתר 970 חיפה החרדית הביאו ציטוט בשם תושב אחר שאמר: "היה לו סכין ששוחטים פרות והפחד היה מוחשי", כך מספר תושב נוסף ברחוב מיכאל, שאומר כי מדובר בתושב הרחוב שהגיע לאחרונה להתגורר כאן. הוא מוסיף: "זה מחיר ההסתה נגד הציבור החרדי לאחרונה".

 

 

חיפה רכבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד