י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מחאות סוערות באיראן

המשטר הפיל את האינטרנט ויורה אש חיה במפגינים

מפגינים בעיר טבריז באיראן הביעו תמיכה בהפגנות במחוז חוז'סטאן באיראן. המשטר בניסיון להילחם בתיעודים שמתפרסמים ברשתות החברתיות, הפיל את האינטרנט מספר פעמים, והאט את קצב הגלישה במספר מחוזות

המשטר הפיל את האינטרנט ויורה אש חיה במפגינים
מחאה באיראן צילום: רשתות חברתיות

עשרה ימים לאחר פרוץ המחאה בדרום-מערב מחוז חוז'סטאן באיראן, התאספו בשבת אנשים בטבריז בצפון-מערב המחוז כדי לתמוך במפגינים.

בסרטונים שהתפרסמו ברשתות החברתיות נראים מפגינים בעיר טבריז כשהם קוראים סיסמאות של סולידריות עם תושבי ח'וזסטאן, תוך נוכחות כבדה של כוחות הביטחון ברחובות העיר.

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי האינטרנט נחסם. אתר Iran International מדווח, כי יותר מ-70 מיליון אנשים מאוכלוסיית איראן המונה 85 מיליון משתמשים באינטרנט מהיר בנייד, שהפך לכלי יעיל לקרוא להפגנות ולשתף תיעודים של האירועים.

ההפגנות בח'וזסטאן החלו בגלל מחסור חמור במים, הן עבור תושבים עירוניים והן כפריים, אך במהרה הפכו לביטויים נגד הרפובליקה האסלאמית. אמנם המחוז היה תמיד עשיר במשאבי מים, אך הסטת מים למקומות אחרים ובניית סכרים רבים מדי גרמו למשבר, במיוחד במהלך שנות בצורת. בנוסף השנה ירדו באיראן 50 אחוז פחות גשמים.

הרשויות הציבו כוחות מיוחדים, תגבורת של כוחות משמר המהפכה שהגיעו במטוסי נוסעים לחוז'סטאן. כוחות הביטחון הרגו לפחות תשעה בני אדם באש חיה, פצעו רבים אחרים ועצרו יותר ממאה מפגינים. הם גם שיבשו את האינטרנט במחוז, כך שבשבת הפך שירות האינטרנט לזמין באופן זמני בלבד בח'וזסטאן, כשרוב היום האינטרנט לא פעל.

על פי הדיווחים, כוחות של משמרות המהפכה קברו את גופתו של פרזאד פריסאט, מפגין שנהרג מבלי ליידע את משפחתו. גורם המקורב לקורבן אמר לאתר Iran International כי משפחתו לא קיבלה שלושה תנאים שקבעו משמרות המהפכה לנוכחותם בהלוויה. הם דרשו את הטלפון הנייד של ההרוג, שם האדם שצילם כשהוא נהרג ואחרים שהיו סביבו במהלך מותו.

מחאות איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד