י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הקורונה משתוללת והחיסונים אזלו

כאוס בטוניס: פיטורין ואלימות כלפי צוותים רפואיים

הקורונה בטוניס משתוללת לא שליטה, כאשר שליש מתושבי המדינה כבר נדבקו בנגיף ואלפים מהם מתו. גם אחרי שהגיעו חיסונים הם אזלו וגרמו לכאוס רב בין התושבים, שהתקוטטו ביניהם בתור לחיסון וגם תקפו צוותים רפואיים

כאוס בטוניס: פיטורין ואלימות כלפי צוותים רפואיים
אילוסטרציה צילום: unsplash

שליש מכלל 12 מיליון התושבים במדינת טוניס, נדבקו בנגיף הקורונה, רשמית נרשמו מעל 17,000 מקרי מוות במדינה, אך הנתון האמיתי עשוי להיות קרוב יותר ל-21,000.

שר הבריאות של תוניס פאוזי מהדי, ארגן מבצע חיסונים החודש, ופתח מרכזי התחסנות לכל התוניסאים מעל גיל 18. אך חוסר היערכות הביא לכך שהיו תורים ארוכים ובסופו של דבר התחוללו מהומות אלימות כשנגמרו החיסונים, צוותים רפואיים הותקפו, אנשים התקוטטו ביניהם בתור ההמתנה וחלונות של מרפאות נופצו.

ראש הממשלה, הישאם משישי פיטר את שר הבריאות מהדי, ואמר כי "זה פלילי לגרום לאנשים להתאסף בצורה כזו במהלך המגיפה. הוא אמר גם כי הוא יציב ברחובות את הצבא התוניסאי כדי להתמודד עם הכאוס.

בינתיים, הרשתות החברתיות בתוניסיה סוערות לאחר שפורסמו תיעודים המציגים רופאים בכירים שבוכים בחוסר אונים כשהם נאלצים לבחור במי לטפל, חדרי בית חולים צפופים, חולים שוכבים ליד הרוגים, וקרובי משפחה תוקפניים מנסים להכות צוות רפואי כי הם חושבים שהצוות אחראי למות יקירם.

במהלך הימים האחרונים בתי החולים הציבוריים התמלאו, בחלקם אוזל החמצן, דבר החיוני לחולי קורונה המתקשים לנשום. המשבר הביא את השוק השחור למכור בלוני חמצן ומכשירי הנשמה, המחירים להשכרת מכשיר או לקנות חמצן שולשו. ישנם מספר פוסטים בפייסבוק של תוניסאים נואשים השואלים היכן הם יכולים לקבל גישה למכשירים.

הדיווחים מתוניס די מפתיעים, לאחר שבתחילה התמודדה תוניסיה בצורה טובה יחסית עם המגפה בשנת 2020, והביאה את מספר המקרים לכמעט אפס בקיץ הקודם. אך במהלך החודשיים האחרונים, שיעורי ההדבקות עלו וכך גם מספר מקרי המוות. המספרים הרשמיים מראים כי החל מה-21 ביולי הגיעו המקרים ל-5,341 הדבקות ו-152 מקרי מוות ביום.

טוניס חיסונים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד