י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
כחודש לאחר הקריסה

היהודי האחרון שנספה ב'אסון מיאמי' הובא למנוחות

אסון הקריסה במיאמי: בסוף השבוע האחרון ליוו בני הקהילה היהודית בפלורידה את אחרון היהודים שאותר בזירת האסון הטראגית | בתו הצעירה קידשה שם שמים כאשר הרעידה את לבבות המוני אמריקניים בעת אמירת פרקי תהילים בסמוך לאתר הקריסה

היהודי האחרון שנספה ב'אסון מיאמי' הובא למנוחות
זירת האסון במיאמי צילום: NIST

בקהילה היהודית בסורפסייד בפלורידה הביאו למנוחות את אחרון הרוגי אסון הקריסה, הקהילה היהודית ליוותה בסוף השבוע את אחרון ההרוגים היהודים מאסון קריסת מגדל המגורים, ד"ר יעקב ראובן (בראד) כהן ז"ל, שבתו הצעירה קידשה שם שמים כאשר הרעידה את לבבות המוני אמריקניים, לאחר שראש המחוז של סורפסייד צ'רלס בורקט, סיפר בתדרוך רשמי לכלי התקשורת האמריקניים בזירת האסון כי הוא דיבר עם ילדה שאת גילה הוא העריך בסביבות 11 או 12, באתר קריסת המגדל. לדבריו, הוא ראה אותה כבר קודם לכן במסגרת ביקוריו בזירת האסון וידע שאחד מהוריה היה בבניין ומוגדר כנעדר.

"באותו לילה היא ישבה לבדה והביטה בספר תפילה" סיפר, "היא התפללה תפילה יהודית. היא ישבה במקום, קרוב למקום ששם ככל הנראה נמצא אחד מהוריה, היא לא אמרה דבר, היא פשוט היתה אבודה. היא לא ידעה מה לעשות, היא ישבה בעיניים פעורות מול הבניין החרב ולצידה כאמור ספר תפילה יהודי ועיניה זלגו דמעות ושפתיה ממלמלות תפילה חרישית".

"זה שבר לי את הלב" הוא אמר ועצר את השיחה המרגשת כדי לנגב את דמעותיו. "אני אמצא את הילדה, ואני אגיד לה שהיא יכולה לבוא אליי לכל מה שהיא צריכה. היא הפנים של האסון הכבד הזה - הילדה הקטנה ההיא" אמר בורקט ותיאורו פערו חור בקרב מיליוני לבבות של צופים ברחבי ארה"ב והעולם העוקבים אחר מאמצי ההצלה במתחם האסון, כאשר נודע כי הילדה היהודיה אודותיה סיפר בורקט היא אלישבע כהן בת ה-12, בתו של ד"ר ר' יעקב ראובן (בראד) כהן שנהרג באסון יחד עם אחיו ד"ר ר' צבי נתן (גארי) כהן. זכרונם לברכה.

דמעותיה של הילדה וקריאת התהילים שלה שריגשה את ראש המחוז של סרפסייד צ'ארלס בורקט ויחד עמו מיליוני איש הביאה את ה'ניו יורק טיימס' שיש לו השפעה וקהל קוראים בארצות הברית וברחבי העולם לפרסם תמונת שער ענקית של שתי נשים יהודיות יושבות על חוף הים הסמוך למתחם האסון כאשר ספרי תהילים בידיהם ומתפללות ומייחלות לבשורות טובות יחד עם כל בית ישראל לנוכח האסון הכבד.

גם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נחשף לילדה היתומה וקריאת התהילים שלה, וביקש לפוגשה יחד עם בני משפחתה וניחמה, ביקור שגרם להד תקשורתי וקידוש השם נרחב.

97 גופות נמצאו במתחם האסון, ונראה כי בימים הקרובים יתנו לאנשי הנדסה להתחיל בבדיקות שלהם לגבי סיבת קריסת הבניין, עד עכשיו המקום נחשב לזירת פשע, כך שגורמים אזרחיים לא מורשים להיכנס פנימה.

אסון מיאמי קריסת בניין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד