ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בעקבות עסקת טיעון

המחבל שביצע את הירי בבית הכנסת יישפט למאסר עולם

קליפורניה: המפגע שביצע את פיגוע הירי בבית הכנסת בסן דייגו בו נרצחה אישה אחת ושלושה נפצעו בהם רב ביהכ"נ הרב ישראל גולדשטיין - יישפט למאסר עולם

המחבל שביצע את הירי בבית הכנסת יישפט למאסר עולם
אילוסטרציה צילום: pixabay

ג'ון ארנסט שביצע את הפיגוע הקטלני בבית הכנסת בפאווי שבמחוז סן דייגו, קליפורניה, חתם על עסקת טיעון במסגרתה יבלה את שארית חייו בכלא ללא אפשרות שחרור, בפיגוע נרצחה אשה אחת ושלושה נפצעו בהם רב ביהכ"נ הרב ישראל גולדשטיין

ג'ון ארנסט, שביצע את פיגוע הירי הקטלני בבית הכנסת בעיר פאווי שבמחוז סן דייגו בקליפורניה בשביעי של פסח 2019 הודה בבית המשפט בסן דייגו בכל סעיפי האישום המיוחסים לו.

ארנסט הודה במסגרת הסדר טיעון עליו חתם, כדי להימנע מגזר דין מוות בגיל, ההסדר כולל מאסר עולם ללא אפשרות שחרור עד סוף ימיו.

כזכור, בבוקר יום שבת, שביעי של פסח 2019, נכנס ארנסט, אז בן 20, לבית הכנסת בעיר פאווי, מצפון לסן דייגו. באותו זמן התקיימה תפילת שביעי של פסח. הוא פתח באש מרובה סער ורצח את לורי גילברט קיי הי"ד, יהודיה מקומית שהגיעה להתפלל בבית הכנסת. בנוסף, שלושה בני אדם נפגעו מהירי, ביניהם ילדה בת שמונה ורב בית הכנסת הרב ישראל גולדשטיין שאיבד אצבע במתקפה.

בתום מסע הירי הרצחני, ארנסט חייג למוקד החירום המשטרתי 911 ודיווח על הירי. לפי התביעה בסן דייגו, במהלך שיחה זו ארנסט הסביר שהוא פתח באש בבית הכנסת "מכיוון שיהודים מנסים להשמיד את הלבנים".
"על אף ששקלנו לגשת למשפט הזה במטרה להטיל על הנאשם עונש מוות, אנו סבורים שמאסר עולם ללא שום אפשרות לשחרו מוקדם הוא עונש ראוי לפשע השנאה הזה", הסבירו התובעים בתיק שביקשו את אישור משפחתה של לורי קיי לעסקה.
עוד הוסיפו התובעים, "אנו מקווים שהעונש יאפשר לקורבנות, למשפחותיהם, לחבריהם ולקהילה לסגור מעגל. הסדר טיעון זה יוודא שהנאשם ייענש בכל חומרת הדין ובהתאם לחוק".

הסדר הטיעון מגיע על רקע ההחלטה של שופט בקליפורניה שקבע החליט כי משפחות קורבנות הירי יכולים לתבוע את יצרן הרובה החצי-אוטומטי ואת חנות הנשק שמכרה אותו לרוצח.

שופט בית המשפט העליון, קנת מדל, הכריע לפני כשבועיים כי החברה 'סמית אנד ווסון' יצרנית הנשק הגדולה במדינה, ידעה שניתן לשנות בקלות את הרובה שלה AR-15 למקלע, שהופך את הנשק לקטלני יותר בניגוד לחוקי המדינה.

חוק פדרלי משנת 2005 מגן על יצרני נשק מפני נזקים, ברוב המקרים בגין פשעים שבוצעו בכלי נשקם. אבל מאפשר תביעות אם היצרן התרשל או עבר ביודעין על חוק מדיני או פדרלי, כך על פי העיתון 'סן פרנסיסקו כרוניקל'.

השופט אמר כי התובעים יוכלו לתבוע את החברה בגין רשלנות, לאחר שהרובה נמכר לצעירים ברשתות החברתיות עם פרסומות בסגנון משחקי וידאו, כך נכתב בעיתון. השופט הודיע כי ניתן לתבוע את החנות, "סן דייגו גונס", בגין מכירת הנשק לג'ון ארנסט הרוצח שהיה בן 19 בזמן הירי, והיה ללא רישיון ציד שהיה פוטר אותו מגיל המינימום של קליפורניה שמחייב להיות בגיל 21 שנים להחזקת נשק מהסוג איתו השתמש.

בית כנסת קליפורניה מאסר עולם סאן דייגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד