י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תיעוד מרגש

קמפיין מודעות לשבת קודש במדינות מוסלמיות

באיגוד הקהילות היהודיות במפרץ גאים במיוחד בקמפיין שיתוף השבת של חברי ההתאחדות ברשתות החברתיות שאותו הובילה השגרירה מבחריין, הודא נונו, שכיהנה בעבר כשגרירת בחריין בארה״ב

קמפיין מודעות לשבת קודש במדינות מוסלמיות
קמפיין מודעות לשבת קודש במדינות מוסלמיות צילום: באדיבות המצלם

יותר מ-2,000 אנשים הצטרפו לאיגוד הקהילות היהודיות במפרץ לשבת התאחדות ווירטואלית, ושיתפו תמונות מכל רחבי העולם. "בואו נעשה את זה שוב השבוע! צייצו לנו תמונה ביום שישי איפה אתם שוהים בשבת" נכתב בפרסום של האיגוד, הצופים לא אכזבו ושיתפו תמונות מהממות.

האיגוד פרסם בחשבון הטוויטר שלו. כי "בחודש האחרון הצטרפו אלינו יותר מ-2,000 אנשים מהמזרח התיכון, אסיה, קנדה, ארצות הברית, בריטניה ואירופה.

השגרירה מבחריין הודא נונו פרסמה בבלוג אישי, כי "המשפחות היהודיות שלנו בבחריין חיו תמיד לצד משפחות מוסלמיות, סבא וסבתא שלנו סיפרו לנו על שכניהם שעזרו לחמם את האוכל בשבת. אנו ממשיכים באופן טבעי לחגוג אירועים חשובים יחד, כולל השתתפות בחתונות זו של זו, וביקור נכבדים מוסלמים בבית הכנסת ששופץ לאחרונה בהנהגת הוד מלכותו המלך חמאד בן עיסא אל ח'ליפה, בחריין מחויבת להפיץ תרבות של שלום, דיאלוג ודו קיום. ערכים אלה נמצאים בתוכנו כילדים צעירים, מסיבה זו בדיוק לא היו לנו בעיות אנטישמיות בבחריין".

עוד כתבה: "נחרדתי לשמוע סיפורים על יהודים באירופה ובארצות הברית שלא מרגישים בטוח במדינת מולדתם. לשמוע שמישהו מפחד לחבוש כיפה בעיר ניו יורק זה מפחיד, אך ברחובות בחריין אפשר לצעוד עם כיפה ולא לקבל אף הערה שלילית".

קמפיין לכבוד השבת מגיע כאשר החיים היהודיים ממשיכים לפרוח ולצמוח במדינות המפרץ, הקהילות היהודיות המקומיות בחריין, כווית, עומאן, קטאר, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות התכנסו להקמת איגוד הקהילות היהודיות במפרץ (AGJC).

ה-AGJC היא רשת של הקהילות היהודיות ממדינות המפרץ לשיתוף פעולה במפרץ בכל הנוגע לחיים היהודיים באזור.

מפרץ קידוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד