י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קריית יערים כדוגמא

ברחוב החרדי מציינים בסיפוק את התחלואה הנמוכה במגזר

הגל הנוכחי - הרביעי של נגיף הקורונה שונה במספר מאפיינים מקודמיו | במגזר החרדי מביעים סיפוק מהתחלואה הנמוכה לעומת הגלים הקודמים | רק 3% מכלל המאומתים היו מהחברה החרדית

ברחוב החרדי מציינים בסיפוק את התחלואה הנמוכה במגזר
חסידים. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

גל התחלואה הרביעי שונה במספר מאפיינים מקודמיו, כשהמרכזי שבהם הוא שיעורי תחלואה נמוכים בחברה החרדית.

על פי נתוני משרד הבריאות, ביום חמישי האחרון רק 3% מכלל המאומתים היו מהחברה החרדית, לעומת 91% מהמגזר הכללי. גם שיעור הנבדקים היה נמוך במיוחד ‐ ורק 4% מכלל הנדגמים באותו יום היו מהחברה החרדית.

במערכת הבריאות הביעו לאחרונה חשש מפני עלייה עתידית של שיעורי התחלואה בחברה החרדית, אבל בינתיים בקופות החולים מצביעים על מספר סיבות להיפוך במגמה.

בעיתון 'ידיעות אחרונות' מציינים הבוקר כי ברחוב החרדי מביטים בסיפוק על נתוני התחלואה המציבים את המגזר בתחתית הטבלה הארצית, אבל מנהיגי הציבור וגורמי המקצוע גם למודי ניסיון מגלי הקורונה הקודמים ‐ ויודעים כי מדובר במציאות הפכפכה שעלולה להשתנות בכל יום. בינתיים הם מתפללים לעבור את חופשת "בין הזמנים" בשלום.

המועצה המקומית קריית יערים היא אחד המקומות המסמלים יותר מכל את המהפך. לפני פחות מחצי שנה עלה הריכוז החרדי הקטן שבהרי ירושלים לכותרות כשכבש את צמרת רשימת היישובים האדומים, והיום אין בו אפילו חולה אחד.

ראש המועצה יצחק רביץ מודע לכך ש"אנחנו מדינה קטנה, ואם רק ייכנס לכאן נדבק או שניים הכל יכול להשתנות ברגע אחת", ואינו יודע להצביע על גורם אחד עיקרי למיעוט התחלואה ‐ מלבד "זהירות וערנות" שלא אפיינו את המגזר בעבר. "יש לנו כאן אחוזי מתחסנים מהגבוהים בארץ", הוא אומר ל'ידיעות אחרונות'.

"בימים האחרונים ראינו עשרות ביטולי טיסות. זה הרי יישוב במעמד גבוה יותר מהממוצע החרדי ולכן בקיץ הרבה נופשים בחו"ל, אבל השבוע ראינו איך אנשים מוותרים על זה בלי לחשוב פעמיים". המועצה נערכה גם לארגן פעילויות לתושבים לימי "בין הזמנים", על מנת לאפשר להם מצד אחד לבלות ומצד שני לא לייבא או לייצא את הנגיף. "הרגלנו את עצמנו להסתגר עם עצמנו ולא להתערבב עם אחרים", הוא אומר. "המטרה שלנו היא ליצור עד כמה שניתן חיץ בין האוכלוסיות".

קורונה חרדים קריית יערים הווריאנט ההודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד