י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לא שותף להחלטות

עיסאווי פריג' זעם בישיבת הממשלה; בנט ניסה להרגיע

השר עיסאווי פריג' הביע זעם בישיבת הממשלה על כך שלא משתפים אותו בתכניות של הממשלה לטובת הציבור הערבי: "אני עולה כל יום להגן עליה בתקשורת. יכול להיות שתוכניות שנוגעות למגזר הערבי לא עוברות בשיתוף איתי"

עיסאווי פריג' זעם בישיבת הממשלה; בנט ניסה להרגיע
בנט ולפיד בישיבת הממשלה צילום: Marc Israel Sellem/POOL

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) שהתכנס בעיקר כדי לדון בהתמודדות עם התחלואה הגוברת של נגיף הקורונה, השר לשיתוף פעולה אזורי, עיסאווי פריג׳ (מרצ), הביע זעם על כך שלטענתו אינו שותף לתוכניות שנוגעות למגזר הערבי בישראל.

לפי הדיווח של הכתבת דפנה ליאל, השר עיסאווי פריג' הרים את הקול בישיבת הממשלה וטען שלא משתפים אותו בהחלטות שנוגעות למגזר הערבי.

השר פרג': "אני השר היחיד הערבי בממשלה הזו, אני עולה כל יום להגן עליה בתקשורת. לא יכול להיות שתוכניות שנוגעות למגזר הערבי לא עוברות בשיתוף איתי ואני לא חלק ממעגל קבלת ההחלטות. זה לא הגיוני".

לפי הדיווח, ראש הממשלה בנט ניסה להרגיע את השר ממרצ ואמר לי כי ידונו על הדברים בארבע עיניים ולא במליאת הממשלה. השר לביטחון פנים עמר בר לב אמר לפרג': "אני אציג לך את התוכניות לאלימות במגזר הערבי". פרג' לא נרגע והטיח בבר לב כי הוא הציג את התכנית לאחרים - אך לא לו.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס בנט למספר נושאים ובהם לנאום התקיף שנתן בשבוע שעבר נגד מתנגדי החיסונים: "דבריי לציבור ביום חמישי עוררו הדים, אך צריך לומר את האמת: למעלה ממיליון אזרחים שיכולים להתחסן - עוד לא התחסנו. ובכך, הם מעמידים את בריאותם ואת פרנסתם של כלל אזרחי ישראל בסכנה", ציין בנט.

לדבריו, "העובדות המדעיות הן ברורות: מי שמתחסן חולה פחות. מי שמתחסן מדביק פחות. אי התחסנות מסכנת אתכם ומסכנת את האהובים שלכם, במיוחד המבוגרים".

"לכן", הבהיר ראש הממשלה, "אני קורא לכולם, במיוחד לצעירות ולצעירים, לתלמידות ולתלמידים לקראת שנת הלימודים – צאו עכשיו להתחסן".

בסיום דבריו התייחס ראש בממשלה להפגנות נגדו: "ראיתי את ההפגנות מחוץ לביתי ביום שישי. זה לגיטימי כמובן, אבל ההפגנות לא ינצחו את הדלתא, ההתחסנות כן תנצח".

נפתלי בנט עיסאווי פריג' מרצ ערביי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד