י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פחות ממתקים, יותר פירות

המשטרה בהודעה חריגה: כך תעברו בשלום את 'בין הזמנים'

מאז תחילת חופשת בין הזמנים התרחשו בארץ מספר אירועי טביעה שחלקם הסתיימו רח"ל במוות | במשטרה יוצאים היום בשורת הוראות לנופשים בחופי הים ובאתרי הטבע השונים

המשטרה בהודעה חריגה: כך תעברו בשלום את 'בין הזמנים'
חרדים מטיילים. אילוסטרציה צילום: באדיבות עמלינו

בימי האחרונים מאז תחילת חופשת בין הזמנים התרחשו בארץ מספר אירועי טביעה אשר בחלקם הסתיימו רח"ל במוות. במשטרת ישראל יצאו היום (ראשון) בקריאה מיוחדת לציבור המטיילים בחיק הטבע להישמר בדקדקנות על הוראות הבטיחות מצילות חיים.

לנופשים בחופי הים: חובה להישמע להוראות המצילים ולא להיכנס למקווי מים וים במקומות בהם אין שירותי הצלה, או לחילופין לאחר סיומם של שירותים אלו הוכח כי מרביתם של אירועי הטביעה חלו עקב כך. ואל תסירו את עיניכם מהילדים הנכנסים למים הן בבריכות שגובה המים נמוך והן בחופי הים במים הרדודים.

באשר לאתרי טבע אחרים: יש להכין היטב את מסלול הטיול בין אם מדובר בנסיעה לאתרים שונים, ובין אם מדובר בטיול בחיק הטבע. ההכנה כוללת את הכרת המסלולים, משך הזמן של כל מסלול ומסלול והוראות של האחראים לגבי שעות הכניסה אליהם כמופיע בפרסומים פומביים.

עוד נאמר בהודעת המשטרה כי חלה חובה לבדוק מה רמת קושי המסלול והאם הוא משפחתי או למיטיבי לכת בלבד. וחובה להצטייד במים בכמות מספקת לפחות 3 ליטר לכל מטייל. (המומחים ממליצים על לפחות ליטר מים לכל שעת הליכה). במהלך הטיול כדאי מאוד לאכול אכילה קלה, פחות ממתקים ומלוחים ויותר פירות.

בנוסף, יש להצטייד בלבוש מתאים הכולל: נעלים סגורות, ביגוד קל, כובע חובה ונעלי הליכה ורצוי להשתמש בקרם הגנה.

מניסיון העבר ממליצים במשטרה על מנת למנוע חרדה מיותרת יש לעדכן בני משפחה/חברים על מסלול הטיול המתוכנן ועל הזמנים בו הוא אמור להתקיים ומתי צפי החזרה. יש להצטייד בטלפון נייד כשהסוללה מלאה ואמצעי הטענה ונייד ובטרייה נוספת לטיולי שטח. ויש לנוע בשבילים מסומנים ובלבד, לא לסטות מהם ובוודאי לא להיכנס למקומות המסומנים בסימני אזהרה שונים של צה"ל או רשויות אחרות.

סיכום במקרה של אירוע חירום בשטח נא להתקשר למוקד 100 ולפעול על פי הנחיית המוקד. אם אין קליטה, לנסות להגיע בבטחה למקום גבוה ולהתקשר. יחד עם זאת יש לזכור: לא לטייל ולא לנוע בחושך מחשש לנפילה ממצוק וכו'.

בין הזמנים משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד