י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שיחת היום בקהילה החרדית

אנטישמית ואסתר המלכה: הקרב בין שתי המועמדות מקליבלנד

בקליבלנד נערך קרב צמוד בין שתי מועמדות על תפקיד ייצוג המחוז בקונגרס. בקהילה החרדית מביעים תמיכה באחת מהן ואת השנייה מאשימים בתמיכה באנטישמיות | כל הפרטים

אנטישמית ואסתר המלכה: הקרב בין שתי המועמדות מקליבלנד
הרב פנחס לנדיס עם תומכים חרדים צילום: באדיבות המצלם

במחוז במדינת אוהיו, קליבלנד, המאוכלס בתושבים יהודים רבים, יערכו בעוד כשבועיים בחירות לקונגרס. הבחירות יקבעו מי ייצג את המדינה בקונגרס, וקיים קרב על התפקיד בו שותפים גם החרדים תושבי האזור.

שתי מתמודדות מקליבלנד לתפקיד, הראשונה היא נינה טורנר, אותה משווים גורמים בקהילות היהודיות ל'ושתי', השנייה היא שונטל בראון אותה גורמים בקהילות היהודיות דווקא משווים אותה לאסתר המלכה.

אמנם הבחירות המוקדמות כבר החלו, אך הן יתקיימו באופן רשמי ב-3 לאוגוסט, והקרב בין המתמודדות צמוד מאוד, כשההפרש שעשוי להביא לניצחון מי מהן עשוי להיות זעום.

הקהילות היהודיות יצאו בקמפיין גדול מאד, כדי לוודא שהמועמדת אוהדת ישראל ותומכת בצרכי החברה האורתודוקסית, שונטל בראון, תנצח, מנגד יש כאמור את נינה טורנר, עוכרת ישראל ואנטישמית וחברה קרובה של חברות קונגרס אנטישמיות, כמו רטשידה טאליב ואילן עומאר.

נינה היא שמאל קיצוני בדעותיה שטוענת כי ביידן הוא לא אנטי ישראל, ודורשת ממנו לא למכור או לא לתת סיוע של נשק לישראל, בעוד שונטל עמדה בצורה גלויה לצד ישראל בזמן מבצע שומר החומות.

הרב אלחנן פופקו מארה"ב אומר ל'בחדרי חרדים', כי "מרוץ לקונגרס באוהיו הוא בעל חשיבות חסרת תקדים עבור הקהילה היהודית", ולדבריו, "חייבים לוודא שכל יהודי יוצא להצביע למועמדת שעומדת באופן קבוע לצד מדינת ישראל ולצד הציבור החרדי". הוא מציין כי "אסור שנינה טורנר תנצח". "זו תהיה בכיה לדורות", הוא פוסק.

חשוב לציין כי בבחירות הנוכחיות בקליבלנד, גם מי שבעצמו רשום כפקוד למפלגה הרפובליקנית באופן גלוי, יכול להצביע למועמדת הדמוקרטית. בקהילות היהודיות יצאו בקמפיין נרחב בראשות הרב פנחס לאנדיס מקליבלנד שהסביר ברשתות החברתיות המקומיות על החשיבות של ההצבעה למועמדת שונטל בראון, מחשש לאלה שאינם בקיאים בהליך ההצבעה.

מתנדב חרדי מנסה לשכנע מצביעים בקליבלנד

הרב פנחס לנדיס מקליבלנד, אומר ל'בחדרי חרדים', על הקמפיין החזק שהוא מוביל: "הקמפיין למען שונטל בראון הוא בעל חשיבות מונומנטלית לקהילה היהודית בצפון מזרח אוהיו, היא תומכת נלהבת של מדינת ישראל, היא הייתה בישראל בעבר, ותכננה טיול לשנה הקרובה שנדחה עקב נגיף הקורונה, היא עבדה נפלא עם הקהילה היהודית במהלך הקריירה הפוליטית שלה, חשוב מאד להצביע לה כדי לוודא שהיא תבחר ותייצג אותנו, הרבה גופי תורה תלויים בזה".

עוד אומר הרב פנחס לנדיס: "מנגד, היריבה נינה טורנר מצפה להרחיב את ההרכב האנטי ישראלי, היא הייתה יושבת הראש הקמפיין של ברני סנדרס יהודי בעצמו, אך אחד ממתנגדי ישראל באופן קיצוני, והיא בת ברית נאמנה של אילהן עומר, ראשידה טלאיב, לינדה סרסור ואנטישמים נוספים, היא הצהירה הצהרות אנטי-ישראליות רבות ותומכת בתנועת ה-BDS, היא לא עשתה דבר כדי לעמוד נגד עליית האנטישמיות, ולא עשתה שום ניסיון לעמוד לצד הקהילה היהודית".

הרב פנחס לנדיס מתוך סרטון הקמפיין

יצוין כי במהלך המלחמה האחרונה בעזה, טרנר הייתה עסוקה בלפרסם פוסטים עם ביקורת על ישראל, בזמן שבראון הייתה לצד הקהילות היהודיות ולקחה חלק בעצרות סולידריות למען ישראל.

הרב פנחס מציין כי: "יהודים מרחבי ארה"ב ומחוצה לה מבינים את חשיבותו של המרוץ הזה והתייצבו להתנדב בכל דרך שהם יכולים, מתרומות לבחורי ישיבה שטסים למקומות בהם צריך לשכנע מצביעים על החשיבות של ההצבעה, ועד פעילויות אחרות חשובות".

קליבלנד אוהיו קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד