י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לקראת הקעמפ

ראש הישיבה לבחורים: צריכים להיזהר לא להתגלש לדמות אחרת

הגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקה וחבר מועצת גדולי התורה כתב מכתב ארוך לבחורי הישיבה היוצאים לכמה ימים של קעמפ מטעם הישיבה והסביר מדוע צריך להישאר עם החולצה הרגילה ולהישאר בן תורה בימים אלו. המכתב המלא ב'בחדרי חרדים' 

ראש הישיבה לבחורים: צריכים להיזהר לא להתגלש לדמות אחרת
הגרמ"ה הירש ר"י סלבודקה צילום: שוקי לרר

ראש ישיבת סלבודקה הגאון רבי משה הלל הירש חבר מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' כתב מכתב לתלמידי הישיבה היוצאים לקעמפ ממחר עד יום חמישי בערד.

ראש הישיבה כתב מכתב בו הוא מבקש לשמור על צורת בן תורה כראוי לבני ישיבה.

במכתבו כותב הגרמ"ה: "לכבוד ידידי תלמידי הישיבה היקרים והחשובים שליט"א שלום וברכה וכט"ס. מפורסם בשם ר' ברוך בער זצ"ל שמי זה בן תורה מי שגם באפריקה נשאר בן תורה. מה זה המושג "בן תורה" וחשיבותו".

"והיה נראה לי שבן תורה זה הוא שמבין ומרגיש ומושרש אצלו שכל תכלית חייו הוא כמו שכתוב בתחילת מסילת ישרים לידבק בקוב"ה וליהנות מזיו שכינתו. ומגיעים לזה ע"י תורה ומצוות ומדות טובות וזה כל התכלית שלו בחיים ואין שום דבר אחר וכל שאר הדברים היכי תמצא להגיע למטרה הזאת. וכמובן אין שיעור דרגות בהרגשה הזאת והרמה שענין הזה מושרש אצל האדם נפקא מינה לו בכל חלק העבודה שלו".

"וזה בין בעבודת המידות, בעבודת החסד, בדקדוק הלכה, בתפלה ובתלמוד תורה כנגד כולם. איזה  דרגה של התמדה איזה דרגה של שקיעות בתורה, איזה דרגה שח עמילות ויגיעה וגם איזה דרגה של מתיקות  התורה שאדם יגיע אליו תלוי באיזה רמה מושרש אצלו שתכליתו רק קשר עם הרבונו של עולם על ידי לימוד  התורה וקיום המצות ומדות טובות, ולא שום דבר אחר".

הגרמ"ה פונה לבחורים שיישארו בצורת בן תורה "ולכן כל כך חשוב לכל אחד לישאר בדרגה גבוה של בן תורה שזה נפ"מ לכל עבודתו להקב"ה ולכל הנצחיות שלו. אבל קל מאוד לרדת מהמדרגה הזאת ע"י פעולות הלא מתאימות ל"בן תורה" דהרי החיצוניות  משפיע על הפנימיות ואפ' לא מרגישים הירידה אבל יש ירידה והירידה ישפיע שהעבודה והלימוד ירדו  אולי בדרגה קטנה אבל יהיה נפ"מ".

"בין הזמנים ניתן למטרה לתת לבחור המנוחה והרוגע שנצרך לו כדי להמשיך לימודו ועבודת ד' שלו בדרגה הכי גבוה. וכמובן אם הבין הזמנים יוריד לו במדרגתו של "בן תורה" אז יצא שכרו בהפסדו".

"ולכאורה לפ"ז כל המציאות של קמפ עם המשחקים וטיולים וכל הדברים שבקמפ הוא סתירה לכל המטרה של בין הזמנים. אבל באמת בהחלט לא צריך להיות סתירה שכמו שבן תורה בזמן שהוא אוכל או עוסק במיעוט שיחה לא מוריד אותו ממדרגתו כיון שהוא אוכל ומשוחח כמו בן תורה וניכר עליו גם אז שהוא בן תורה ממילא לא יורד ממדרגתו ה"ה שיש דרך איך "בן תורה" משחק איך "בן תורה" מטייל וניכר גם בשעת משחק וטיול שהוא בן תורה ולא ירד ממדרגתו".

"אבל זה לא כל כך פשוט וקל מאוד שבחור בשעת עיסוקו בהנ"ל יתגלש לתוך דמות אחר, וצריכים מאוד ליזהר מזה, ואחד מהדרכים שעוזר לענין הזה הוא הלבוש החיצוני שהבחור ממשיך להתלבש כמו בישיבה וממילא ליראות ולהרגיש כמו "בן תורה" ולא ירד ממדרגתו".

"ואני לא מכווין במה שכתבתי שבחור צריך להסתובב כל היום ולהגיד לעצמו "אני בן תורה" "אני בן תורה" רק מדובר בהמשך של רגש מאוד פנימי שיש לבן תורה כל הזמן בלי מחשבה בפועל על זה. וזאת ההסבר שהישיבה כל כך מקפידה שכל הזמן גם בשעת משחק להישאר עם החולצה הרגילה ובשעת המשחק אפי' יותר חשוב מכל הזמן".

את מכתבו מסיים הגרמ"ה הירש "שהקב"ה ייתן שע"י שמתנהגים כל הזמן כמו "בני תורה" יהיה הבין הזמנים זמן הכנה אמתית לזמן אלול ויביא בס"ד הצלחות גדולות בתורה ויר"ש ובכל העניינים לכל בחור ובחור".

הרב משה הלל הירש קעמפ ישיבת סלבודקה בן תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד