י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מעורר סערה

לפיד מינה שגריר חדש לאמירויות וספג ביקורת

שר החוץ הודיע היום כי הוא ממנה את מקורבו אמיר חייק לשגריר ישראל הרשמי לאיחוד האמירויות. המינוי מעורר זעם ועולות טענות לגבי ניסיוני של חייק

לפיד מינה שגריר חדש לאמירויות וספג ביקורת
יאיר לפיד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ, יאיר לפיד הודיע היום (ראשון) על כוונתו למנות את אמיר חייק לשגריר ישראל באיחוד האמירויות, כך על פי הודעת משרד החוץ. המינוי מסתבר, אינו עובר בשקט והוא מעורר סערה. העיתונאי ברק רביד כותב כי המינוי שערורייתי, כיוון שלדבריו חייק מחליף דיפלומט מקצועי ששימש כממונה זמני באבו-דאבי בחצי השנה האחרונה והקים את השגרירות באיחוד האמירויות.

חייק שמונה על ידי לפיד לשגריר ישראל באיחוד האמירויות, מכהן כנשיא התאחדות המלונות בישראל ויו"ר תאגיד המיחזור אל"ה. הוא כיהן גם כמנכ"ל משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה וכמנכ"ל התאחדות התעשיינים.

שר החוץ, יאיר לפיד אמר לאחר המינוי: "אמיר חייק, עתיר ניסיון וידע בתחומי הכלכלה והתיירות, הוא האיש המתאים למסד את הגשר בין ישראל לאמירויות. אחרי פתיחת השגרירות הגיע הזמן גם למנות שגריר ראשון לאיחוד האמירויות".

השגריר החדש אמיר חייק הגיב למינוי: "אני מודה לשר החוץ, יאיר לפיד, על האמון. כבוד גדול עבורי להיות השגריר הראשון באיחוד האמירויות ולייצג את מדינת ישראל. איחוד האמירויות היא עולם שלם של הזדמנויות כלכליות משותפות, זו משימה חשובה ומרגשת ויש עבודה רבה לפנינו. אין לי ספק שאזכה לשיתוף פעולה מלא מכל משרדי הממשלה וביחד נצליח לטובת שיתופי הפעולה המדיניים והכלכליים של שתי המדינות".

אך המינוי מעורר כאמור סער. העיתונאי ברק רביד כותב באתר 'וואלה': "‏חייק יחליף בתפקיד את הדיפלומט המקצועי איתן נאה ששימש כממונה זמני באבו-דאבי בחצי השנה האחרונה והקים את השגרירות באיחוד האמירויות. נאה עודכן כי הוא מסיים את תפקידו כמה דקות בלבד לפני פרסום ההודעה לתקשורת על מינוי חייק".

רביד מפרט על הקרבה בין חייק ללפיד: "חייק מקורב ללפיד ורק לפני כמה שבועות מינה אותו לפיד לבורר בוויכוח פנימי בתוך מפלגת "יש עתיד" בין שרת הכלכלה אורנה ברביבאי לבין שר הרווחה מאיר כהן על המיקום של זרוע העבודה בממשלה החדשה. חייק פסק כי זרוע העבודה צריכה להיות באחריות משרד הכלכלה".

רביד העביר ביקורת על המינוי של חייק וכתב: "‏לגיטימי למנות מינוי פוליטי לשגרירות באבו-דאבי. פחות לגיטימי להודיע על זה לדיפלומט המקצועי שהחזיק שם את העמדה בחצי השנה האחרונה 10 דקות לפני ההודעה לתקשורת (ואחרי שהכתבים כבר שמעו על זה חצי שעה לפניו)" כתב רביד.

בתוך כך, השגריר החדש חייק מתברר כנהנתן לא קטן. ב-15/12/2020 פורסם באתר 'כלכליסט' כי פחות מחודש מאז בחירתו מחדש של אמיר חייק לתפקיד נשיא התאחדות המלונות, בהתאחדות המלונות התגלה שבעוד שכל עובדי ההתאחדות, שמונה במספר, נדרשו החל במרץ האחרון לקיצוץ שכר בגובה 20%, ושני עובדים הוצאו לחל"ת, חייק ויעל דניאלי מנכ"לית ההתאחדות, התחמקו מן הקיצוץ ומקבלים שכר מלא.

בדה מרקר דווח, כי חייק נבחר בפעם השנייה לתפקיד נשיא התאחדות המלונות בנובמבר, לאחר שפתאל קידמה את מועמדותו לתפקיד זה, המניב לו שכר חודשי מוערך בסך 30 אלף שקל.

איחוד האמירויות שגריר יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד