ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

Waze לעצמאות כלכלית: כך תגיעו ליעד

אנשים רבים שואפים להגיע בחייהם הבוגרים לעצמאות כלכלית, אך קשה להם להגדיר מהי משמעות המונח. ניתן לומר בכלליות כי עצמאות כלכלית היא היכולת לשמור על רמת חיים גבוהה מבלי לחשוש מאובדן הכנסות. כלומר, גם אם חלילה פוטרתם מעבודתכם, עדיין תוכלו להמשיך להתנהל בביטחון מבלי לשנות את סגנון החיים שאליו התרגלתם. אך האמת היא שהגדרת מונח זה מורכבת יותר ויש להבינה כדי להגיע ליעד

Waze לעצמאות כלכלית: כך תגיעו ליעד
קופת חיסכון צילום: פיקסלס

מהי עצמאות כלכלית?

חשוב להבדיל בין המונחים "יציבות כלכלית" ו-"עצמאות כלכלית". יציבות כלכלית מתרחשת כאשר ההכנסות שלכם עולות על ההוצאות וכשיש לכם הכנסה קבועה. אך היציבות הזו יכולה להתערער במהרה במקרה שבו תאבדו את מקור ההכנסה שלכם. במצב שכזה ההכנסה תיפסק או תקטן וההוצאות ימשיכו להגיע. עצמאות כלכלית היא מצב שבו אתם חופשיים לקבל החלטות מבלי להסתמך על הכנסה ממשכורת בלבד. זאת אומרת שגם במצב שבו אתם מעוניינים להתפטר ולמצוא עבודה חדשה, מצב שבו אתם מעוניינים לעבור למקום חדש ואפילו במצב שבו אתם מפוטרים, עדיין תהיו חופשיים לקחת את הזמן ולעשות את צעדיכם מבלי להיכנס למינוס ולצבור חובות.

מדוע כדאי לשאוף לעצמאות כלכלית?

לכולנו ברור שהחיים אינם צפויים לטוב או לרע, אי אפשר לדעת בביטחון מה יוליד יום וחשוב להתכונן לכך. עצמאות כלכלית מאפשרת לכם לחיות בשלווה מסוימת שהפן הכספי לא יהיה מכשול עבורכם גם בזמנים קשים. חוסר התלות בכסף מאפשר לכם גם ליהנות יותר מחיי היום־יום, לא במובן של הוצאות ללא חשבון, אלא במובן שלא יעיב על ראשכם ענן של חשש בכל רגע. כך אתם יכולים להתמסר לרגע ולקבל החלטות שאינן נובעות מפחד.

מהי הדרך לעצמאות כלכלית?

הדרך לעצמאות כלכלית היא מאוד מתודית ואינה מקרית כלל. יש לעשות צעדים מחושבים ומודעים לאורך הדרך עד ליעד הנכסף. נקודת הפתיחה שלכם צריכה להיות פתיחת חשבון בנק בבנק המאפשר לכם לצמוח. העדיפו תמיד בנק שאינו לוקח עמלות על הכנסות ומשיכות, שכן העמלות הללו יכולות להצטבר לסכומים לא מבוטלים שהייתם יכולים להשאיר בכיס. בנוסף, אם תבחרו בבנק דיגיטלי תוכלו תמיד להיות ערים לכול המתרחש בחשבון ולקבל החלטות מושכלות יותר.

הצעד השני בדרך לעצמאות כלכלית הוא הצבת יעדים. יש לחלק את היעדים למטרות קטנות שבעזרתן תדעו היכן אתם עומדים עם התוכנית שלכם. היעד הראשון צריך להיות הגעה ליציבות כלכלית. כלומר, מצב שבו כול חובותיכם שולמו ואינכם נמצאים במינוס. הצעד השני שלכם צריך להיות בניית חיסכון שיהווה גם כרשת ביטחון לימים גשומים וגם כמקפצה לרכישת נכסים פסיביים.

 

ישנם מספר סוגים של נכסי הכנסה פסיבית. אחד מהנפוצים ביותר הוא רכישת דירה להשקעה. הסיבה לכך היא שעולם הנדל"ן נחשב ליציב יחסית והתשואה שלו יכולה להיות גבוהה מאוד. ניתן כמובן גם להשכיר את הדירה ולהרוויח ממנה הכנסה חודשית יציבה שאינה תלויה במעסיק.

סוג נוסף של השקעה היא השקעה במניות. זו דרך מצוינת להתחיל בקטן ולהרוויח מבלי להשקיע סכומי עתק. מומלץ להתחיל מהשקעות בטוחות גם אם הן אינן מניבות בתחילה המון. זו הדרך הנכונה ללמוד את עולם המניות. אפשר אפילו להשקיע בשברי מניות כדי שתוכלו לפזר את סכום ההשקעה ולראות מה מתאים לכם באופן המיטבי ביותר.

הכנסה פסיבית אינה דורשת מכם השקעה ועבודה יומית, היא מסייעת לכם להגדיל משמעותית את סכום ההכנה החודשית. כמו כן, היא מאפשרת לכם את היכולת להמשיך ליהנות מהכנסות גם אם משהו משתבש במקור ההכנסה העיקרי שלכם. זו עצמאות כלכלית אמיתית.

waze כלכלה נבונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד