י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מה תפקידו של עורך דין מיסים?

ההתנהלות מול רשות המיסים יכולה להיות מורכבת ומסובכת למי שלא בקיא בתחום ויש להכיר את ההתנהלות על מנת למלא את הדרישות של הרשות ולהימנע מעבירות מס טכניות או מהותיות. על כן כדאי תמיד להתייעץ עם עורך דין מיסים המתמחה בענייני מיסוי ובקיא בתחום והוא יוכל לייעץ לכם בנוגע לתשלום מיסים וכיצד להגיב במידה ועליכם להגיש בקשות מיוחדות או נפתח נגדכם הליך מצד הרשות

מה תפקידו של עורך דין מיסים?
עורכי דין צילום: FREEPIK

מה מייחד עורך דין לענייני מיסים?

עורך דין מיסים מתמחה בתחום דיני מס ובסוגיות משפטיות הקשורות למיסוי. הוא יכול לסייע בזמן אמת במידה והתעוררה בעיה וגם בהתנהלות השוטפת, זאת על מנת להימנע מלכתחילה מביצוע עבירות מס.

קיימים שני סוגים מרכזיים של עבירות מס: טכניות המתייחסות לעבירות שבוצעו בתום לב כמו אי דיוקים או בעיות בדיווח ועבירות מהותיות שבוצעו בזדון.

עורכי דין המתמחים בתחום יידעו מהן ההשלכות המשפטיות העשויות להיות למצבי מס שונים וכיצד להתנהל נכון בין אם מדובר במס ירושה או מכס או תשלומים למע"מ, נוהל גילוי מרצון או מיסי מקרקעין.

עורך דין בתחום זה יוכל להנחות אתכם כיצד להתנהל מול רשות המיסים במיוחד אם יש לכם עסק, כשלכל פעילות עסקית יש השלכות מיסויות שיש לקחת בחשבון גם בהיתכנות המס.

כמו כן, חשוב להבין כיצד לנקוט בצעדים על מנת להתכונן מהיבט המס בין אם מדובר במס עיזבון, בהעברת פריטים במכס, במשפט בינלאומי ועוד.

עורך דין בתחום יוכל לסייע לכם לתכנן אסטרטגיה שקשורה למס ולהתמודד באופן מקצועי וחוקי עם סוגיות מס שונות. כמו למשל, מס מקרקעין על קנייה ומכירה וכן להתנהל מול רשות המס בהגשת טופס גילוי מרצון או בפרוצדורות כמו המרה לקנס מנהלי.

עו"ד מיסים יוכל לספק לכם ייעוץ משפטי ובמקרה הצורך גם לייצג אתכם בבית משפט ובמקרים שונים כמו בעבירות הלבנת הון, ערעורי מס ועוד.

הפנייה לעו"ד מיסים יכולה להיות בשלבים שונים: בעת פתיחת והקמת עסק, בעקבות פנייה מרשות המיסים או חשד להעברת מס. עו"ד לענייני מס יכול לבצע בדיקה כיצד ניתן להפחית בנטל המס או להפחית קנס ואת חומרת העונש, לספק ייצוג בבית משפט ובכתבי אישום וליווי בניהול מו"מ או הגעה לפשרה, ניתוח משפטי או חוות דעת משפטית על המקרה והכוונה כיצד להתנהל מול רשות המיסים.

כיצד לבחור עורך דין מיסים?

פנו לעורך דין מיסים מומלץ ובדקו כיצד מתומחרת העבודה עמו והאם הוא עצמו ייצג אתכם בבית משפט או מישהו ממשרדו, מהי ההתמחות העיקרית של המשרד ובאילו סוגיות ודיני מס הוא מתמחה או התנסה. למשל, במשפט מס בינלאומי חשוב לבחור עו"ד המתמחה במס בינלאומי ויוכל לייצג אתכם גם במשפט בחוץ לארץ במידת הצורך.

זכרו שיש הבדל גם בין מיסוי אזרחי למיסוי פלילי כשבכל הנוגע למיסוי פלילי. אמנם עבירת מס היא עבירה על החוק, אבל ברוב המקרים, בכל הנוגע לעבירות מס טכניות, ניתן לנהל מו"מ ולהסתדר עם רשות המיסים בעוד בעבירות מס מהותיות חשוב לפנות לעו"ד על מנת למנוע הליכים פליליים נגדכם או לפחות לנסות להפחית את חומרת העונש. בין אם מדובר בקנסות או במאסר על תנאי או בריצוי מאסר בפועל.

בדקו מהי הזמינות של עורך הדין, האם מדובר בייעוץ שניתן מרחק, במפגשים פרונטאליים, האם עורך הדין קרוב אליכם גיאוגרפית, אדיב ונעים ומציע ליווי לכל אורך הדרך כולל ליווי בדיונים מול רשויות המס.

אל תפעלו בלי שהתייעצתם עם עורך דין לענייני מס שיעניק לכם את הייעוץ המקצועי ביותר בתחום.  

עורך דין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד