י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא מחוסנת

יולדת חולת קורונה מאושפזת במצב קריטי

יולדת חולת קורונה הועברה היום לבית החולים וולפסון כשמצבה קשה מאוד. היא מאושפזת במצב קריטי עם אי ספיקה נשימתית עקב דלקת ריאות שנגרמה מנגיף הקורונה

יולדת חולת קורונה מאושפזת במצב קריטי
אילוסטרציה צילום: unsplash

חולת קורונה בת 38 שילדה אתמול (מוצאי שבת) בלידת חירום, הועברה היום אל וולפסון מבית חולים אחר במצב קריטי לטיפול באקמו. לפי הדיווח, צוות בית החולים וולפסון נלחם על חייה

היולדת, חולת קורונה שאינה מחוסנת, פונתה לבית החולים האחר בעקבות הידרדרות במצבה - שם נאלצו לבצע לידת חירום ולאחר הלידה התדרדר מצבה עוד יותר.

צוות של בית החולים וולפסון אשר כלל אחות חדר ניתוח, רופא מניתוחי לב וטכנאי לב ריאה, יצא בראשותו של מנהל ניתוחי הלב, ד"ר חגי דקל, לבית החולים האחר ושם חיבר אותה למכשיר אקמו ופינה אותה למחלקת טיפול נמרץ כללי בוולפסון. כעת נלחם צוות בית החולים על חייה.

היא מאושפזת במצב קריטי עם אי ספיקה נשימתית עקב דלקת ריאות שנגרמה מנגיף הקורונה.

בתוך כך, ב'חדשות 12' דווח כי במחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם נפטר בן 76 מהצפון, שהועבר במצב קשה מבית חולים אחר וסבל מכמה מחלות רקע. מבית החולים רמב"ם נמסר כי הערב יש 9 חולים במחלקת הקורונה.

למרות חילוקי הדעות בציבור בנוגע ליעילות החיסונים בעת שהתחלואה בזן החדש של הנגיף מתפשטת בישראל, מנתונים של משרד הבריאות שנחשפים היום דווקא ניתן ללמוד עד כמה יעיל החיסון במניעת תחלואה קשה.

לפי הנתונים, מתחילת השנה נדבקו 2605 בגילאי 40-49, אך רק שבעה מהם הגיעו למצב קשה ונזקקו לאשפוז. באחוזים מדובר על 0.3%, נתון נמוך מאוד. לעומתם, נדבקו 31,568 לא מחוסנים בגילאי 40-49, מתוכם התדרדרו למצב קשה ונזקקו לאשפוז 554 חולים. בדובר באחוז קבוע של 1.7 סיכון למחלה קשה בקרב לא מחוסנים בגילאי ה-40.

המסקנה היא, כי הסיכוי לקבל מחלה קשה כתוצאה מקורונה ללא מחוסנים בטווח הגילאים המדובר הוא פי 5.6 ללא מחוסנים מאשר מחוסנים.

תוצאה דומה מתקבלת גם בגילאים המאוחרים יותר שם הסיכוי למחלה קשה גובר. מתוך 727 מחוסנים בגילאי 70-79 שנדבקו בנגיף, 80 חלו בצורה קשה ונזקקו לאשפוז. באחוזים מדובר על נתון גבוה של 11%, אך בהשוואה ללא מחסונים שנדבקו בטווח הגילאים הנ"ל מדובר בנתון נמוך שכן מתוך 2,551 בני 70-79 שנדבקו בנגיף ולא התחסנו - 526 חלו בצורה קשה. כאן אנו מוצאים אחוז גבוה במיוחד שמגיע ל-20.6% תחלואה קשה מאוכלוסיית המבוגרים שלא התחסנה.

קורונה חיסון בית החולים רמב"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד