י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שוב ייכנעו?

איום חדש מרע"מ: "הולך לפוצץ את העסק"

במפלגה האסלאמית היושבת בממשלה לא מרוצים מצווי ההריסה שמחולקים לבתים לא חוקיים בחברה הערבית - ומתחילים לאבד את הסבלנות | יו"ר סיעת רע"מ מתבטא הערב: "מחריד ומזעזע" 

איום חדש מרע"מ: "הולך לפוצץ את העסק"
ח"כ ואליד טאהא צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שמנהלת הבדואים עברה לפי דרישתם לפני כשבועיים למשרד הרווחה, היום (ראשון) במפלגת רע"מ מתחילים לאבד את הסבלנות בהקשר לצווי הריסה שמחלוקים לבתים לא חוקיים במגזר הערבי.

במפלגה האסלאמית זועמים על המשך הטלת צווי הריסה על בתים לא חוקיים במגזר הערבי, זאת למרות, כאמור, שמנהלת הבדואים, שאחראית על צווי ההריסה בנגב, הועברה ממשרד ראש הממשלה למשרד הרווחה לפי דרישתם.

"מה שהולך לפוצץ את העסק זה האכיפה והריסות של החברה הערבית", צוטט הערב יו"ר סיעת רע"מ בכנסת, חבר הכנסת ווליד טאהא ב'כאן 11' בהקשר של הריסות הבתים, שלטענת מפלגתו נמשכות ורמז לקואליציה, "לא נחיה עם זה עוד".

לאחר הדיווח במהדורה המרכזית, של 'כאן 11', צייץ ח"כ טאהא בטוויטר וכתב: "במשך יותר משבעה עשורים, היישובים הערביים היו מופקרים לחלוטין, ובכוונה תחילה, בתחום התכנון וההתחדשות העירונית, אישור תכניות מתאר והרחבת שטחי בניה! מה כן פעל ופועל במרץ וללא הפסקה ? אגף האכיפה פעל ופועל במרץ בחלוקת צווי הריסה, התראות וקנסות בסך מאות אלפי שקלים!! מחריד ומזעזע".

בסוף השבוע האחרון, חברו לסיעה חבר הכנסת סעיד אלחרומי דרש מהקואליציה להדיח את מנכ"ל רשות לפיתוח והתיישבות הבדואים בנגב יאיר מעיין, בעיקר בשל חלוקת צווי הריסה לכפר הבדואי הלא חוקי ביר אדג׳, כפר שבסיס תמיכתו הפוליטית נמצא שם.

אלא שמעיין כלל לא מעוניין לעזוב את תפקידו, למרות שהציעו לו להתמנות למנכ"ל רשות החברות הממשלתיות. משבוע הבא, שר האוצר אביגדור ליברמן יהיה מוסמך על המינויים בממשלה, ובין היתר ידון בדרישתו של אלחרומי.

בתוך כך, מנכ"ל רשות הבדואים אמר מוקדם יותר היום בראיון לגלי צה"ל: "אין לאף גורם סמכות להזיז אותי מהתפקיד. אני מציע למי שמאיים עליי שיחכה בתור. נראה לכם שעל רקע פוליטי יפטרו עובד מדינה? מישהו בבית משפט יתן לזה יד??". כך מעיין.

מפלגת רע"מ ווליד טאהא בדואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד