ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מעלים הילוך

בעלים של רשת סופרמרקטים במגזר נחקר

רשות המסים מעלה הילוך באכיפת חובת הדיווח של בעלי שליטה על משיכת כספים מחברות | בעלים של חברת קמעונאות במגזר החרדי נחקר בחשד למשיכת מיליוני שקלים מהחברה לשימושו האישי מבלי לדווח על כך

בעלים של רשת סופרמרקטים במגזר נחקר
אילוסטרציה צילום: unsplash

בעלים של חברת קמעונאות במגזר החרדי, נחקר בחשד למשיכת מיליוני מהחברה שבבעלותו מבלי לדווח על סכום זה כהכנסה כנדרש בפקודת מס הכנסה. השופטת מבית משפט השלום בירושלים שחררה אותו בתנאים מגבילים.

במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום בשיתוף פקיד שומה ירושלים 3, עלה חשד כי בעלים העוסקת בהפעלת רשת סופרמרקטים ברחבי הארץ, בסיוע רואת החשבון שלו הציגו בפני רשויות המס מצגים כוזבים על מנת להתחמק מתשלום מס. בעקבות החשדות נפתחה חקירה במסגרתה נתפסו מסמכים רבים, והשניים הובאו לחקירה במשרדי מס הכנסה.

מהבקשה לשחרור בערובה עולה כי הבעלים, תושב ירושלים, נקט לכאורה בפעולות על מנת להסתיר את משיכותיו כבעל שליטה בחברה ועל ידי כך להפחית את חבות המס, תוך שעשה שימוש פרטי בכספי החברה על פי החשד הוא ורואת החשבון הגישו את הדו"ח האישי שלו ללא דיווח על ההכנסה בידיו והציגו מצג שווא בדוח הכספי של החברה בסכום כספי של כ-17 מיליון ₪.

כזכור, בינואר 2017, נכנסה לתוקפה רפורמת "חברות הארנק", במסגרתה חוקק סעיף 3(ט1) המסדיר את אופן טיפול המיסוי במשיכות כספים מחברה על ידי בעל המניות המהותי בה ו/או בהעמדת נכס של החברה לשימוש של בעל המניות המהותי. על פי תיקון החקיקה בעלי מניות שנטלו כספים מחברות בשליטתם מחויבים בדיווח שנתי על הכספים וכן בתשלום מס הכנסה בגינם. מועד החיוב של משיכת כספים מחברה יחול בתום שנת המס שלאחר שנת המס שנמשכו בה הכספים. לפי החקיקה, משיכה מחברה במועד החיוב תיחשב כהכנסה מדיבידנד, או לפי העניין כהכנסת עבודה של בעל המניות המהותי.

לאחרונה העלתה רשות המסים מדרגה באכיפת חובת הדיווח של בעלי השליטה, ובמסגרת זו ניהלה בתקופה האחרונה שורת חקירות סמויות שהבשילו בימים אלה לידי חקירות גלויות. במסגרת זו נחקרו מספר בעלי חברות ברחבי הארץ, וצפויים מעצרים נוספים.

יצוין כי חקירה זו מתנהלת במסגרת שורת חקירות של רשות המסים בעניין משיכות בלתי מדווחות של בעלי שליטה מחברות. במסגרת החקירה נחקרה כאמור גם רואת החשבון של הבעלים ובית המשפט הטיל צו איסור פרסום בעניינה.

רשות המיסים מנהל חשבונות סופרמרקטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד