י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת הפגישה עם ביידן

ראש ממשלת עיראק: אין צורך להילחם בדאעש

לקראת פגישתו עם נשיא ארה"ב ביידן, ראש ממשלת עיראק סבור כי על הכוחות האמריקנים לסגת ממדינתו ולתת לצבא עיראק להגן על המדינה. לדבריו אין צורך להילחם בדעאש

ראש ממשלת עיראק: אין צורך להילחם בדאעש
דאעש נשבעים אמונים בסיני צילום: צילום מסך

ראש ממשלת עירק מוסטפא אל קדימי סבור כי אין צורך עוד בכוחות לוחמים אמריקניים כדי להילחם בטרוריסטים של המדינה האסלאמית (דאעש) במדינתו ואומר כי לוח הזמנים לשינוי בהצבה של החיילים יהיה חלק מדיונים עם גורמי ממשלו של ג'ו ביידן השבוע.

"אין צורך בכוחות לחימה זרים כלשהם על אדמת עיראק", אמר אל-קדימי לסוכנות הידיעות AP והוסיף כי כוחות הביטחון והצבא של עיראק עומדים במשימה שלהם להגן על המדינה.

לדבריו, כל נסיגה של כוחות ארה"ב תתבסס על צרכי הכוחות העירקיים, שביצעו בשנה האחרונה משימות עצמאיות נגד קבוצת הטרור דאעש. "המלחמה נגד דאעש ונכונות כוחותינו מחייבת לוח זמנים אחר, וזה תלוי במשא ומתן שננהל בוושינגטון", אמר אל-קדימי בראיון שפורסם אתמול (ראשון). המנהיג העיראקי שאמור להיפגש עם הנשיא ביידן היום (שני), אמר כי יבקש מארה"ב עזרה בהכשרה ואיסוף מודיעין.

התכנון אם יצא לפועל עשוי להביא לכך שרוב כוחות ארה"ב יצאו מעיראק עד סוף השנה. ההסכם בין עיראק לארה"ב באפריל האחרון, קרא לצבא ארה"ב להתמקד באימון כוחות עיראקים להילחם בדאעש ולהתחיל בתהליך הנסיגה אך לא נקבע לוח זמנים.

בערך 2,500 חיילים אמריקאים נמצאים בעיראק לאחר שהנשיא לשעבר דונלד טראמפ הורה על הפחתה בשנה שעברה. "מה שאנחנו רוצים מהנוכחות האמריקנית בעיראק, זה לתמוך בכוחות שלנו באימון ופיתוח היעילות והיכולות שלהם ובשיתוף פעולה ביטחוני", אמר אל-קדימי.

גורם אמריקני אמר ל'וול סטריט ג'ורנל' כי הממשל יכול פשוט להגדיר מחדש את תפקידם של הכוחות האמריקאים בעירק במקום לצמצם את נוכחותם. "המטרה היא לעזור לקדימי לחזור הביתה עם הישג אך מבלי לפגוע במסע הלחימה בטרור", אמר מייקל נייטס ממכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון. "כמעט אף אחד מהכוחות בעיראק לא עוסק בלחימה אלא אם כן הם מותקפים".

עירק הכריזה על ניצחון על דאעש בשנת 2017, אך הקבוצה הרצחנית דעאש עדיין נוכחת באזורים הצפוניים של המדינה וממשיכה לתקוף בבגדאד. כזכור מחבל מתאבד הרג 35 אנשים בשבוע שעבר בשוק בבגדאד.

עיראק דאעש ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד