י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אנטישמיות על המפה

אתרים יהודיים סומנו במפה במגן דוד צהוב

ארגון שמאל אוסטרי הפיץ מפה של אתרים יהודיים אותם סימן בצורה המזכירה את הטלאי הצהוב, הקהילה היהודית תובעת את מפיצי המפה

אתרים יהודיים סומנו במפה במגן דוד צהוב
בית כנסת. אילוסטרציה צילום: pixabay

ארגון שמאל בשם 'הליגה של אנשי אוסטריה הפשוטים' הפיץ מפה ועליה מסומנים כל האתרים והמוסדות היהודיים בעיר וינה במגן דוד צהוב. המפה, לטענת הארגון, הופצה במחאה נגד מפה שהוציאו השלטונות בוינה וסימנה את המסגדים ברחבי העיר במטרה שהתושבים החוששים מהאסלאם הקיצוני ידעו מאיזה אזורים להדיר את רגליהם.

הקהילה היהודית המקומית מתכוונת לתבוע את מפיצי המפה, ובהודעה שפורסמה נכתב כי ננקטים צעדים משפטיים נגד מפיציה. בנימין נג'לה, מזכ"ל הקהילה היהודית בווינה, כינה את המפה "אקטיביזם מעורר רחמים על חשבון הקהילה היהודית".

הארגון שהפיץ את המפה אינו מוכר למשטרה המקומית ולרשויות, וגם האתר שבעזרתו מופצת המפה מתארח על שרת בריטי שאינו מותיר עקבות, ומגן על פרטיות לקוחותיו. לאחר שהמפה הייתה מקוונת במשך כמה שעות וזכתה לביקורת נוקבת ברשתות החברתיות, סימון המוסדות היהודיים הוסר, ובמקום זאת הוצבו קישורים באתרים המציגים מוסדות יהודיים. בנוסף הדגישו הפעילים כי הם השתמשו רק בנתונים הזמינים לציבור.

באוסטריה דווח, כי הפרסום של סימון מקומות יהודיים, עורר דאגה בקהילה היהודית, משום שעוינות כלפי יהודים גברה באופן ניכר בשנים האחרונות. דו"ח האנטישמיות שהתפרסם באפריל מדבר גם על "שנה אלימה". בשנה שעברה היו לפחות 585 אירועים אנטישמיים באוסטריה.

מגן דוד שנאת יהודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד